Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 1 december 2012

SJÄLVSPRICKOR ETT GISSEL

Den här årstiden så får i alla fall jag torra händer och sen kommer självsprickorna. Hur mycket man än smörjer så hjälper det inte. Förmodligen för att man är rätt mycket i vatten stundtals i alla fall,sen den torra varma inomhusluften och kalla utomhus. Ja jädrigt ont gör det i alla fall.Jag brukar smörja sprickorna med Idomin på kvällen innan jag lägger mig. Idomin funkar i alla väder..**

Väder, ja det har varit rätt fint idag ,några minusgrader och en lite blek sol som försökte emellanåt. Ibland dalade lätta snöfjun ner. Jag vill inte byta med dom stackarna längre norrut som fått så otroligt med snö redan. Hujedamej..**
Besök på stan blev det på förmiddagen, naturligtvis slank jag in på Wasa kondis och köpte dom goda kolabullarna till fikat..
Idag hann jag fota dom innan dom försvann,hehe....
Jag kan lova att det är mycket kalorier i dom, men försvinnande goda är dom♥   Vi tog en sväng ner till Wadköping sen också. Men vi tog bilen dit eftersom det blir för långt för Bamse att gå.


                     

Igår när jag var till Granngården kunde jag inte låta bli att köpa en sån här till Bamse..
Vi får väl se hur länge tomteluvan får sitta kvar..*
Peppe fick sina tuggben som han gillar,leksaker är han inte så mycket för längre, bara ibland när han får tokryck..**
Min kloka förståndiga gubbe♥
Lite adventspyssel har det blivit,och sonen Stefan var här och bytte till vinterdäck,hög tid för det..
Nu är det laddat och klart för att tända första ljuset i morgon....*
Maxi ljusstaken blev ju fin..Nehej, dags snart att titta på Så mycket bättre, det är så bra tycker jag..*
Det här vinet drack vi till maten förut,gott kan jag säga helt klart...**
Haa de...♥

21 kommentarer :

Äppelblom sa...

Jag blev förskräckt när jag läste att du ramlat omkull igen. Hoppas det känns bättre nu. Jag har också en förmåga att stå på örona, så jag har blivit lite "överförsiktig" nu.
Så fint du pyntat - här har det också piffats lite grand.
Wadköping tror jag min yngsta dotter skulle besöka imorgon.
Må så gott och krya på dig!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Hoppas att du mår bättre av alla vurpor du har gjort.Kolabullarna ser så goda ut och alldeles fulla med kalorier.Natti kramen och pööösssen!

Anonym sa...

Kväller,,Ja du,eftersom jag är en countrymusikfantast så söker jag i det facket,sen har jag rätt bra koll på många av storheterna i det facket,,sen letar jag på Tuben,,där finns hur mycket bra musik som helst.Fina bilder du har i dag,vovvarna är gosiga.Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna söndag och tillika 1:a advent! Bamse ser nöjd o bekåten ut, men luvan lär nog inte få sitta på så värst länge...Kolabullar har jag nog inte ätit men så läckra de såg ut! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Vad mysigt med gott vin och juleljus =) Mina händer blir super torra så här års med. Sen tvättar man händerna massor på jobbet, blir knappast bättre. Kram fina och ha en toppen söndag!

Siita sa...

God morgon o tack för grattiset. Här är jättekallt nästan -11 grader, Så klä på dej varmt idag. Idomin är bästa salvan. Sedan kommer pevaryl, den är bra på småsår med. Vilken fin leksak Bamse fick. Ingela o Alice var hit igår, Alice fock en boll, den höll i 2 min. Sen var den söndertuggad. Kram

Camilla sa...

Tack för vintipset!
Hahaha...tid för vinterdäck...NU? Dom har vi haft på läääänge :)
Kram!

Diana sa...

Jag har inte många sprickor men jösses vad de gör ont! Och jag kan ju inte låta bli att tvätta händerna ofta heller eftersom jag har det jobb jag har... Handsprit i sprickor är ingen höjdare heller. :(

Paula´z Blogg sa...

Ha en fin 1:a advent!

Kram

Anonym sa...

Hej Här är det -10 Grader och klart väder ca 5 cm snö. Trevlig Advent !

Carina Sjölund sa...

Visst har vi fått en del snö. Och temperaturen ligger runt -10 grader. Men jag tycker det är friskt att vara ute och promenera när det biter i kinderna :)

Söt leksak Bamse pojken fått. Men som du säger... luvan sitter nog inte kvar länge?? den kanske redan har åkt av :)

Tack för vintipset!
Ha en fin 1:a advent goa vännen!
Kramen♥

Sanna sa...

Drack också ett italienskt vin igår men mitt kom från Venedig och det köpte mannen på båten från Åland sist.
Jättegott det med och har inte namnet här men så många bag in box finns säkert inte från den staden *fniss*

Hoppas tomteluvan blir hel fram till jul åtminstone...haha
Samma täcke har Chabo också och det är ju inte så svårt att det blir lika eftersom vi handlar i samma affärer. Vet du Chabo gillar inte att ligga länge på det täcket men om jag vänder på det går det bra. Underlig vana och vet inte varför han vill ha det så. Det kan ju inte vara varmare från ena hållet, eller? :)

Trevlig första advent och ser att du fått till det fint i hemmet också.
Kram/S

Villa Frejas bokblogg sa...

Hihi, vilken gullig leksak till Bamse.
Ja, så här års gäller det verkligen att smörja in både händer och läppar för fullt.
Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken fin tomtebitsak han fick Bamse, undrar hur länge luvan får sitta på ja:)

Jag var o köpte julklappar till mina hundar på lantmännen häromdagen.

Ja idag har du väl tänt din ljusstake då, de har jag med, var i skogen i går o plockade egen mossa.

Kramiz

ansepanse sa...

Wadköping måste passa bra att ha julmarknad i, jag menar husen där ger ju en sådan fin känsla, vilken härlig leksak Bamse fick
kramar

Annette sa...

Ja nu gäller det att smörja sig.Jag blir också så torr om händerna.Jag tvättar ju dom flera gånger om dag.Med det jobb som jag har.Bamse ser nöjd ut med sin mjuka leksak.Det är rätt Peppe ben är mycket bättre.Så är Tira också.Tess drar fram leksakerna ännu.Och busar med dom medans Tira undrar om hon är som hon ska lillsyrran.Ha en skön förta advent vännen.Kram

Rigmor sa...

Har ju inte hunnit prova dessa kolabullar än...men de ser då rejält goda ut, och kalorier...det är väl det som är nyttigt...eller...??!!
Bamse ser nästan ut att skämmas över sin nya leksak, som om han inte är någon riktigt kille som gillar såna saker...Peppe är bara så stilig som han kan vara!! Han är sååå vacker!!
Sen när jag ser ditt adventsfina bord, jag har en exakt likadan kruka i min ägo!!Men antagligen storleken mindre, för inte får då min azalea rum i den...
Nu blir det lite mat, sen ska jag bänka mej framför tv:n och se reprisen på Så Mycket Bättre, missade det igår...kan det möjligen vara en liten romans där??
Ha en skön första advent!!
Kram kram

Sussi sa...

Dom bullarna såg inte alls äckliga ut! Fy vad jag vill ha en sån nu. Lät ju hur gott som helst!!

Vad kul det är att se alla kreativa lösningar på arrangemang till julen. Du har gjort det superfint. Jag har så taskig fantasi när det gäller sånt. Lite röd sand bara..

Den leksaken blev nog Bamse glad för. Doris fick en sån förra året till julen. Hon bet av luvan på en gång. Jag har faktiskt kvar den men leksaken är trasig. Spike fick inte äran att ta över den ;)

Kramisar

Malin sa...

Vad fint du har gjort det hemma och vad härligt att se att grabbarna blir bortskämda av matte :-)
Kram

syren sa...

Inget kul men självsprickor det är ju ett evigt smörjande nu när det är kallt.Såg att du vurpat,du får vara försiktig.Så söta vovarna är och fina bilder!Trevlig fortsättning på 1:a advent! kram

Majken sa...

När man får sprickor så gör de ju så djäkla ont.... Jag får på händer men även på fötter.. När de är som värst så limmar jag dem med superlim. Det tar bort smärtan tills de spricker igen & så gör jag som du smörjar & smörjar ..

Kram