Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 5 december 2012

VI SLAPP INTE UNDAN

Nej i dag har snöovädret kommit även till oss. På förmiddagen ar det inte så mycket snöande men blåsigt. Sen på eftermiddagen tilltog snöfallet och nu är det helt gråvitt ute och Svampen syns inte längre.
Vintern kom till hela vårat avlånga land, vad månde bliva av detta?
Inget höjdar väder tycker Peppe som knappt vill gå ut och pinka,trots sitt värmetäcke på...
Han står på verandan och kollar in Bamse som glatt studsar runt ute i snön..*
Han har sån fart att han blir suddig..
Det var lite svårt att leta godis i snön tyckte han,man får ju doppa ner hela ansiktet i snön..men allt går..*
Nu står en gryta med risgrynsgröt på spisen och sjuder, det blir gott till frukost i morgon bitti,
Ikväll är det makaronipudding på menyn, mums**
Ha det gott i snövädret....♥
                 
                         
                     

19 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Haha, ja jyckarna de gillar snön. Hos mig har de slutat snö idag har varit lugnt o fint ute. Ligger väl en 3 dm o de e så fint. Jag har mannen i huvudstaden o där var de visst mindre trevligt idag:)

Kramiz

Aurora sa...

På dina bilder ser jag att vi fått ungefär lika mycket men vårt kom i helgen. Idag har det inte snöat så värst mycket. Kram

Anonym sa...

Vilken fegis du är Peppe ! Tillomed busiga Janne har varit ute idag men jag pinkade inte förstås ytan jag skottade av skodaracern. Ha en Hunderbar dag !

Yvonne ♥ sa...

Det är bara rättvisst att ni också får snö...Snart så ska jag knoppa in.. Natti vännen stor kram och Pööss!

Majken sa...

Jag förstår Peppe... ;-)
Men Zingo & även Bamse verkar inte ha ngr problem med snön.. Zingo har blivit som valp på nytt i snön & det är ju härligt :-)

Låter väldigt gott med risgrynsgröt :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Kväller,,Ja fy farao vilket jädrans busväder vi fick,jag var in till stan (Gävle) på Fm,dåligt plogat o snorhalt,,så eftermiddan stannade jag inne..Är nog lite lik Peppe där..Haé Kram.

Maria sa...

Vilken fin bild på hundarna när dom letar godis i trädet. Ja inte tycker han att lite snö gör något är väl som alla små glada i snön.
Go mat ni ska äta både pudding å gröt.
Ha en skön dag/kramizar

Fenixmonas sa...

Inte heller vi klarade oss undan...här har vräkt ner så nu har vi mer än nog och kylan håller i sig. Kan tänka mig att lille Bamse har kul i snön! Kramiz

"Gasfoot" sa...

I Östra Norrbotten är det ”lugna gatan” med snöläget.
Bara några centimeter just nu men det kommer!
Idag torsdagens morgon minus (-) 20 grader svalt.
Peppevovven gör rätt som blir kvar på verandan medan ”Lillplutten” far rundor som bara barn kan göra. Härliga bilder!
Önskar er alla en bra vintervecka!

Kram & Smack!

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Hoppas att du har kunnat sova gott! Var rädd om dej och klä dej varm när du ska ut och ta broddar på skorna... Morgonkram!

Diana sa...

Jag förstår att han inte vill ut i det vädret! Hade jag varit han hade jag snabbt som attan lärt mig att lyfta på toalocket och pinka där. :)

ansepanse sa...

stackars Peppe, jag förstår verkligen honom
kramar

Disa E sa...

:)) Det är i alla fall någon som har roligt i det vita.. Sicken sötskit.
Ha en fin dag.
Kram

åse sa...

Fullfart i snön, härligt ! Även i detta huset serverades det makaronipudding igår, det är grejer det. Kram Kram

Hörni sa...

ja tänk vilket väder det blev, men idag är det lugnare, åtmonstone här. Hoppas snön ligger kvar. :)

Rigmor sa...

Det är alltid så underbara bilder på jyckarna hos dej...man riktigt ser glädjen hos Bamse och avskyn hos Peppe...
Å vilket väder sen...men jag tog mej till jobbet igår, även om jag satt fast ett bra tag, fick bli riktigt arg, skottade så svetten rann...idag var det betydligt bättre. Men nu har jag lagt till egen traktor på önskelistan till tomten...får nog gå före både garage och motorvärmare!!
Ha en skön torsdagskväll vännen!!
Kram kram

Siita sa...

Syns att han trivs i snön. Det har snöat här idag med men inte så mycket, inte blåst heller. Kram

Camilla sa...

Hej Hopp!

Ja jösses vilken vinter det har blivit på en gång!
Vi har huuur mycket snö som helst känns det som!
Gucci förstår Peppe preciiiis, för hon gillart inte! Chanel tycker det är ganska kul faktiskt och lille Elvis älskart! hahaha, han ser så rolig ut när han fullständigt försvinner när han hoppar i snön! Inte lätt att vara liten! ;)
Kram

Hörni sa...

Sv: Jag har svår IBS, så det är inte farligt, men väldigt jobbigt när jag får ett sånt här extremt skov. Det brukar lugna sig efter ett par veckor men nu har det hållit i sig ett par månader.