Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 31 december 2012

KUNDE VARA BÄTTRE..

Det sämsta nyårsvädret på länge tror jag. Regnet står som spön i backen och ishalkan på gatorna blänker i gatlyktornas sken.
På förmiddagen hade vi tänkt gå borta vid Rynningeviken, men det gick inte. För trots att jag hade halkskydden på så var det jobbigt att gå,och gubben som inte vill ha några for omkring som en större Bambi på hal is,haha....men så trist att dom inte hade sandat. Våran gata är inte heller sandad,den måste dom ha glömt bort...
Men nu ska jag inte klaga på vädret och halkan. Nyårs afton är det i alla fall och det nya året ska som sig bör firas in.
Därför önskar jag er alla fina bloggvänner....♥♥

Mina raringar vill också vara med på bild..***

Peppe kan gäspa om man ber om det, men Bamse visar sina nya fina tänder lite grann,det får räcka tycker han..**
(bilden är suddig, och det beror inte på att fotografen börjat dricka vin än,hehe...)

               

11 kommentarer :

Ama de casa sa...

Haha! Det där med fotografen tror jag vad jag vill om... ;-)

Gott Nytt! :-)

Carina Sjölund sa...

GOTT NYTT ÅR VÄNNEN♥
Vi ses nästa år!
Kramen♥♥

Anonym sa...

Hej du,,Tackar Jag önskar dig,gubben o vovvarna ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Här är det oxå snorhalt ute,ändå har vi inte fått regn,,men + grader ett par dagar,,och det tar som f-n på snön...Hur ska det bli framåt kvällem om du är suddig redan..Höres nästa år.Haé Kramen.

Yvonne sa...

Det får räcka med valpar nu.Har man kört igenom alfabetet och börjat om igen och var D så får det räcka.Eftersom att Kjell är dålig så tar det både tid och krafter.Här har de börjat smälla,Bella och Ulla tycker inte om det.. ha en bra slut och en bra början på det nya året!! Kramar till er all från oss alla Pööss!

Roggan sa...

Önskar er alla ett underbart 2013. Här hade regnet upphört när klockan blev 20.00. Kram till er alla.

Veiken sa...

Nu har det nya året några timmar på nacken lite olika på var i världen man befinner sig!
Jag önskar dig ett fantastiskt 2013! Nyårskramar

Siita sa...

Godmorgon o god fortsättning. Här har det regnat o blåst i tre dagar nu, så även idag. Just nu +3.5 grader. Här sov vi in tolvslaget. Gick o la oss efter teatern. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Här smällde de ordentligt i gatan.Bella tyckte inte alls om smällarna.Ulla följde med mej ut och det gick ganska bra!Hur gick det med Bamse.. Ha ett bra 2013 Med alla dina pågar! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, såklart inte.
Här hemma har det regnat så mycket att all is och halka försvunnit. Det regnar ju alltid på nyår. Och som vanligt skiner solen dagen därpå ;) Någon har räknat ut att man inte riktigt helt och hållet ska få valuta för raketerna.
Kram - och god fortsättning.

Sanna sa...

Du behöver inte känna dig ensam om att stappla fram som en ålderstigen gumma på 80 år. Själv vände jag om igår för att gå hem igen och mina broddar som bara täcker hälarna var precis lika urusla som om jag gått utan dem. Man skulle nog ha broddar både fram och bak.

Jag vet inte varför jag får så ont i höger höft när jag går så där sakta. Det händer på sommaren också i karnevaler där man trampar sig fram och i köer etc. Det värker som satan och till slut kan jag inte stå. Går jag normalt eller springer känns ingenting. Underligt va?

Gott nytt på dig vännen och ha det bäst med dina raringar och hoppas regnet smälter bort ishalkan innan någon av oss ramlar på allvar.
Kram/S

moi sa...

Jag tycker om när det regnar, blåser och är dimmigt på nyårsaftonsnatten: Då brukar det bli mindre smällande.
Tyvärr var inte vädret sådant igår, men idag är det det...
Och som tänkte ta en långpromenad på de isfria gångvägarna.