Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 7 december 2012

BRA MED TIPS PÅ BLOGGEN

Jag tillhör dom som alltför sällan frostar av mina frysar.Därför samlas det mycket is såklart och då blir det mycket vatten som ska torkas upp. Frysskåpet i köket finns det ingen pip som man kan fälla ut så vattnet rinner ner i en skål.På den gamla fanns det en sån. Därför blir det mycket vatten som ska torkas upp hela tiden så det inte rinner ut på golvet.
Men ett bra tips som bloggvännen Fenixmona hade, det var en fryspåse som man lägger på botten i frysen och den suger upp allt vatten. Kanon, det funkade jättebra. Att jag inte tänkt på det tidigare,men tack vare henne så vet jag nu hur mycket det underlättade...*


                                                

Idag har det varit lite ljusare emellanåt, men nån sol orkade inte fram, på eftermiddagen kom det lite lätta snöflingor nerdalande. Vackert som ett julkort är det och nu kan det väl ligga kvar till jul förhoppningsvis.
Hundarna har varit ute i omgångar och det är ju mer lagom temperatur så Peppe har tyckt det varit ok. Bamse fryser inte i första taget...*
Bamse har lite svårare att leta godiset i snön medan Peppe har gjort det många gånger. Men envis som synden är han den lille och ger sig aldrig..
Visst ser han för söt ut,och matte är där och borstar av honom emellanåt..
Inte så mycket snö här,men desto mindre med päls också...*
Fredagkväll betyder fredags mys, panerade fläskkotletter och hasselbacks potatis blir det snart och sen slappa i tv soffan. Inte har jag bestämt vad jag ska titta på,men jag tror det blir På spåret.Jag såg att Lotta Bromé och Carl-Jan ska vara med och det är alltid roligt.  X-Factor har jag inte sett så mycket, det känns som såna program inte lockar lika mycket längre.
Ha det gott..♥

Winter

14 kommentarer :

Anonym sa...

vilket bra tips o underbara bilder på hundarna

Aurora sa...

Har aldrig hört talas om en sådan. Jag har pip men det skvätter alltid utanför ändå. Kram

Semester & Mat sa...

Det behöver inte vara så avancerade lösningar för att saker ska fungera.
Själv så vet jag inte senast när vi frostade av frysen...

Ha en fin fredagkväll!

Yvonne ♥ sa...

Jag hade också fått tipset av FenixMona.. Härlig bild på Bamsepojken.Engelsmännan hade inte förstått ett enda dugg om vi hade pratat så.Kram!

Majken sa...

Dessa avfrostningspåsar har jag oxå läst om & tänkt prova vid nästa avfrostning för de verkar bar.

Vad goa hundarna är i snön :-)
Här blev det lax, färskpotatis (fryst) & kall sås med ishavsrom.. gott!

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

natti vännen PöööSSS och kram!

Browneyedgirl sa...

Toppen bra tips =) Gillar inte att frosta av frysen, men det måste man ju ibland. Fast nu har vi en som frostar sig själv. Underbart!
Kram fina och ha en mysig lördag <3

Siita sa...

God morgon. Vad söt han är som snögubbe. Här har det kommit ner mera i natt. Kram

Camilla sa...

Vilket bra tips!
Jojo...bloggvänner är bra att ha!
Kram!

Fenixmonas sa...

Ja, den är suveränt bra, inte en droppe att torka upp, så lätt och smidigt!!
Jo, nog är det skillnad på pälsen på vovvarna...min son har en Collie och jösses så mycket päls dessa hundar har! Ktamiz

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Här har det kommit mer av det vita och det är 10 minus.. Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Camilla sa...

Lille Bamse är verkligen galet söt!!!
Trevlig helg!

Yvonne sa...

Det har kommit lite mer snö idag och just nu är det 8,1 minus.. Kramen till dej!

Susanne P sa...

Det var ett bra tips!
Den ska jag hålla utkik efter.

Så söta de är i snön.

Kram