Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 19 december 2012

FRUKTANSVÄRT HEMSKT

Imorse när jag satt med tidningen och åt frukost så kommer det här reportaget som ett slag i magen och man tappar aptiten totalt...

42 hundar togs om hand:
"Fick använda gasmasker"

Djurskyddsinspektörerna fick gå in i lägenheten utrustade med gasmasker.
27 hundar och 15 valpar omhändertogs som inte hade rastats på över tre månader.
– Det är det mest extrema jag varit med om, berättar djurskyddsinspektören Idamaria Lundström.

Fattar ni vilken misär hundarna har levt i,man blir så ledsen ända långt in i själen.Tydligen en mänsklig tragedi hon hade inte menat att det skulle gå så här långt. Nej kanske inte, men hur kan man leva så och låta oskyldiga djur få lida. Inte första gången sånt här händer,och inte den sista heller tyvärr......
                                     

18 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Uch fy f........så hemskt. Stackas djur.


Du!! jag har mailat dig:)

Kramiz

Rigmor sa...

Man mår illa...och hoppas den som bar skulden till allt verkligen får ett kännbart straff. Men människan är väl inte riktigt frisk, om det nu är någon ursäkt. Hoppas hundarna är vid så god kondition att de så småningom går att omplacera, finns säkert många som ställer upp i ett sånt här fall.
Ha det så gott vännen så här på kvällskanten!!
Kram kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag tror ingen menar att det ska gå så långt, det gör inte saken bättre tyvärr. Det är fruktansvärt. Usch fy, arma stackare.
Kram.

Yvonne :-) sa...

Sitter hår och är sååå ledsen.Fanns det ingen människa i närheten som hade sett någonting.Människan är ju sjuk och borde tas om hand Stackars hundar!!!Hoppas att de får tag på fina hem till dom!Förstår att du är lika ledsen som jag! Ger dej stor kram och Pööss!

Majken sa...

Fyyyy vad hemskt... Stackars djur...

Hoppas du haft en bra dag!
Kram

fianathome sa...

Jag har också fått uppleva den där synen då jag arbetade för många år sen. Det är vidrigt.
Alla hundarna där fick avlivas. När jag ser sådana här reportage så undrar man hur det verkligen kan ske om och om igen...
Arma stackare.
Ha det så gott
kram Fia

Semester & Mat sa...

Man blir så illa berörd när man läser sådant och kramar om sin/sina fyrbenta extra en sådan gång.

KRam

Yvonne :-) sa...

Det stod att hon bodde i lägenhet. Då måste det ha funnits människor i närheten.Och så många hundar för ju väsen.Varför reagerade ingen?? Kram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Fruktansvärt, helt fruktansvärt! Man förstår ju inte varför denna människa inte bett om hjälp när det gick överstyr, hon måste ju vara sjuk. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Fy så hemskt för djuren. Att ingen ser något. Kramar

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Har tänkt på de stackars hundarna inatt! Skönt att de tog hand om dem.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Vi Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År !

MVH Janne o Lilly !

ansepanse sa...

åh vad ledsen jag blir, hjärtat riktigt snörps ihop, hoppas nu att alla hundarna kommer att få ett bra hem
Sv: jo, annorlunda ihopsättning är det på vår gran men nu kan du se den på bild i dagens inlägg
bamsekramar

Carina Sjölund sa...

Gör riktigt ont i hjärtat, när man läser om hur djuren far illa.
Helt ofattbart i mina ögon...
Kramen vännen♥

Aurora sa...

stackars små djur.

Nett sa...

Så hemskt, man har hört tala om sådant innan och man kan inte riktigt fatta hur hundägaren tänkte. Kram

Siita sa...

Hejsan. Snart är jag ledig. Kram

ansepanse sa...

Sv: ja, nästa år är Bamse en stor och förståndig hund som låter bli julgranen :) det minner mig om en tid då vi i några år hade julgranen stående på en låda just av samma orsak :)
kramar