Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 17 juni 2012

BLOGGPAUSE

Vi ska åka och hämta barnbarnen Amanda och Ida hos mormor och morfar där dom varit sen i fredags.Nu löser vi av dom så barnen sover här tills i morgon när mamma och pappa kommer hem från ett kompis bröllop nere i Skåne.
Dom har säkert haft det riktigt toppen bland lamm,får,höns,katter och hundar.
Så som ni förstår blir det slut på lugnet här i huset nu, men vad roligt det ska bli att ha töserna här....
Nu ska vi bara äta så drar vi....
Ses...♥

14 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Ha det så gott med barnbarnen :)
Höres vännen!
Kramen♥

Yvonne sa...

Då har Peppe konkurans med kramarna och pöössarna...Jag hade färskpotatis till! För en stund sen så öppnade himlen sig och det kom der spannvis med regn..Kram!

Siita sa...

Ha det så kul med flickorna. I morgon ska jag o några från juntan åka o fika i Löa. Kram

Äppelblom sa...

Trevligt att få rå om barnbarnen lite. Imorgon kommer 3 av mina barnbarn hit och sover över.
Ja, det är många jippon i helgen som har blivit mindre bra pga regnet. Gubben åkte 30 mil till Tierp igår för att se på dragracing, men det blev inställt och han blev jättebesviken. Sönerna har sprungit långlopp i ösregnet.
Ha en skön vecka och kram!

Majken sa...

Vad mysigt :-€
Ha det så kul med barnbarnen :-)
Kram

Annette sa...

Ha det så mysigt med dina fina barnbarn.Kram vännen

Paula sa...

Hoppas att du haft det mysigt med barnbarnen!

Kram

Lisbeth sa...

Det är bara att njuta fast man blir så trött ibland så man inte vet var man ska ta vägen. Man får sova sedan när de ger sig iväg så det är verkligen värt det att få rå om dem. Två av mina ramlar in i morgon bitti 6.30. De ska äta frukost och skjutsas vidare kl nio.
Ha det så bra
kram

Maria sa...

De är tur de finns entusiaster när något anordnas, får de en eloge till dom som strävade trots de dåliga vädret. Hoppas ni haft det bra med Amanda å Ida, jag har också haft en fin helg med barnbarn.
Kramizar

Yvonne :-) sa...

Nu har jag sett filmen om barnmorskorna. Så nu är det sängen som gäller. Pöööss och Kram!

Rigmor sa...

Tycker nog Peppe ser lite tveksamt ut...tycker han månne att det blir lite för livligt i huset...?? Du får ha det så mysigt i alla fall!!
Här är jobbarhelgen över, och i morgon ska det målas uthus, om det inte regnar förstås...
Kram kram

Semester & Mat sa...

Kan tänka mig att det är lite fart och fläkt i ert hem nu ;)

Kram

Camilla sa...

Hoppas du har det mysigt med barnbarnen! <3 kram kram

Gilla sa...

Så kul med barnbarnen. Man kan låta bli att blogga, bara man har dom i närheten. Tror jag! Mina är ju vuxna och alla nästan bor i Stockholm, så det blir ingen barnpassning här inte.

Nu har jag just blivit färdig med en första rapport om vår resa till Kos. Det är ju många bilder att ta hand om.

Kram/Gilla