Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 11 juni 2012

NU ÄR JAG PÅ G- IGEN

Det var riktigt skönt att strosa runt med vovvarna på förmiddagen och prata om allt och inget. Man avhandlar ju en hel del på en dryg timme,och hundarna var rätt trötta också efter att vi haft ett aktiveringspass med dom.

En brottningsmatch som avslutning orkade dom....*L*..


Fina Lukas...

Och fina Peppe...
Hur många är det som laddar för Sveriges match i kväll..? Många antar jag, jag ska väl titta lite emellanåt. Hoppas på vinst gör jag såklart..och gubben kommer garanterat sparka sig trött det vet jag...*L*...
Haa de....♥

12 kommentarer :

Veiken sa...

Fin kompis Peppe har! Lukas ser lite förnäm ut tycker jag! ;) Jag ska kika ikväll, men det blir svårt för våra pojkar. Tummar hålls... Kram

Roffe sa...

Jag har inte glömnt bort dig och peppe.jag är på facebook mer och sen orka inte blogga när jag går på Kockutbildningen.när jag är klar.då kanske jag blogga igen.kram

Roggan sa...

Här blir det väl en med dålig röst imorgon. Kram

Annette sa...

Tur att denna känsla du hade i morse är borta.Kan vara gott med lite frisk luft,härliga bilder på Peppe och hans kompis Lukas,så heter ju syrrans hund också.Gubben min sitter och kollar på en westernfilm på tv,han gillar inte fotboll bra va.Kram vännen

Yvonne sa...

Hoppas att du har mått bättre sen du hade varit ute.. Nu säger jag natti för jag ska krypa ner i min säng och sova .Det är bara fotboll på TV och det är jag inte så intresserad av.Får så ont i benen och knäna att springa och jaga bollen.. Natti vännen och stor PÖÖSS!

Rigmor sa...

Såg att natten inte varit rolig...usch, det liksom hänger i sej resten av dagen tycker jag. Vaknar jag sur och tvär brukar det behövas mycket kaffe innan jag blir talbar...Men sen ser jag att på eftermiddagen lättade det lite, ungefär som vädret...
Jag har lite sömnlösa nätter också, måste bestämma mej för hur jag ska göra med jobb framöver. Tänker ta ett beslut innan semestern, ibland måste man våga för att vinna!!
Nu ska jag ta en liten kvällsmacka och en kopp thé, fotbollen skiter jag i...
Sov så gott vännen!!
Kram kram

Sanna sa...

Jag undrade mest på den bilden som du hade utlagd på Peppe och det ser ju ut osm en stor svart rund ring och på bara ena sidan. Att han ögonbryn vet jag och att det ligger en liten tydan till svart färg också går ju att se men inte som på den bilden du visade i går.
Skitsamma föresten..*fniss*

Jag missade inte matchen men jag sydde samtidigt och tycker det är så tråkigt. När är det slut på eländet? hehe

Kramisar!

Semester & Mat sa...

Hoppas du kände dig piggare efter promenaden, frisk luft kan göra underverk.
Fotboll, nej tack...

Kram

Siita sa...

God morgon. Jag kröp under täcket ist för fotboll. Fattar ej att 22 st kan jaga en boll. Nu blir det jobbet igen. Haft långledigt. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Förstår att det var stort suckande hos dej igår.Sverige förlorade ju!! Har din gubbe hämtat sig till idag?? Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Hundarna ser ut att ha funnit varandra. Härligt! Kram vännen och ha en fin dag <3

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hundar som leker är underbart att se på :D