Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 1 juni 2012

INTE ÖVER,UTAN UNDER

Ja idag är det under 10 plusgrader,och fasen vet om det kommer att gå så mycket över, hurrves det lär man göra i dag på prommenaderna.
Men man sover gott när man får grotta ner sig riktigt under täcket..*L*...
Nu ska vi knalla ut en runda, sen ska jag ut på jakt...
Ses...♥
Nu vill jag gå in matte, det börjar ju regna....

10 kommentarer :

Anonym sa...

Hej! Vädret i Björkvik är inte det man förväntar sig i Juni. Det regnar och mycket hotfulla moln med brysk uppsyn blänger ilsket på mig från sin plats på himlavalvet. Det känns som det är dags att gömma sig under dyschatellen.Ha en fin dag !

Paulahelenas sa...

Ja, vädret är inte varmt precis! Vi har nog haft -1 grader i natt! Då jag steg upp vid halv 6 var det +0,9 grader....dock skiner solen ,men usch vad kyligt...brr.....

Nu blir snart dags att koka färskpotatisen...hoppas att det går bra nu ;)

Ha en fin dag!

Kram

Vero sa...

Här är också kallt. Ingen regn ännu dock!
Och sommarmånad. Ahhh... inger lite hopp iallafall! :)

Browneyedgirl sa...

Förstår att vovven vill in =) Jag vill inte heller ut i detta gråa väder. Ha en mysig fredag vännen <3 Kramen

ansepanse sa...

ska du ut på jakt? vad är det du jagar då? :)
kramar

Yvonne sa...

Kjells öga är bättre idag! Det kommer nog dagar framöver då vi kan grilla .Kram!

Sanna sa...

Ja inatt var det kyligt i sovrummet så jag tom stängde fönstret innan vi lade oss. Väldigt ovanligt. Fast skönt som du skriver.

Sommaren inleds ju idag i alla fall men här regnar det fast det börjar ljusna upp så till kvällen kanske man blir gladare eller bara för att det är helg nu. :)

Kramisar till dig!

Carina Sjölund sa...

Vad ska du hitta på att jaga nu då?
Visst får vi veta :)

Klart snyggingen måste få gå in :) han vill ju inte bli blöt ju!

Här är det 9 garder, men solen visar sig en aning :))
Kramen på dig♥

Roggan sa...

Fy så ruggigt med under 10 grader. Förstår att Peppe vill in till värmen. Kram

Siita sa...

Uppehåll här idag, med undantag av några stänk vid 6 i morse. Skönt att sluta kl 14 idag. Satt o virka en stund innan jag skulle sluta, då kom bossen. Ska inte du gå hem sa han, jo svara jag kl 2. Kram