Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 18 juni 2012

FOTVÅRD OCH BARNPASSNING

Man blir väldigt effektiv med småbarn omkring sig och hinner mycket har jag märkt. Men man hinner inte sitta vid datorn,eller rättare sagt kanske man vill ju inte sitta där. Det syns att dagens barn blir uppfödda med tekniken.Spela spel på en mobil tfn är inga problem,inte ens för lilla Ida...
Jag säger det igen hur underbart det är att få ha barnbarnen hos sig och  njuta av dom riktigt. Sen när man håller på att falla ihop av trötthet ja då tar föräldrarna över tack och lov..*L*...
På eftermiddagen skulle Ida till VC för kontroll så pappa kom och hämtade henne, samtidigt släppte han av mig vid fotvården. Jag höll på att glömma bort att jag hade en tid där..
    Inte mina fötter dock som sträcks upp mot himlen...
Trött är jag ändå låg vi länge i morse innan frukost, men nu ska jag ta mig lite kvällste och en glass tror jag.Passar så bra ihop..*L*...
Nu får jag se om jag orkar nån längre bloggrunda hos er innan ögonen far ihop,annars får det bli i morgon.


                              

10 kommentarer :

Rigmor sa...

Små söta bananflickor ser jag!! Ja du, det är tur att vi inte är småbarnsföräldrar längre, för hur skulle man orka??!! Men roligt är det, och man förundras hela tiden över hur de små liven kan så mycket idag, mobiler, dataspel och allt vad det är.
Gå nu och lägg dej så ses vi här i morgon!!
Kram kram

Yvonne sa...

Du har haft fullt upp idag! Nu så ska jag natta mej så.... nattikram och Pööss!

Gilla sa...

Söta små Chikitor. Banan är gott! Jag tyckte inte att det kändes kallt idag, trots att det var 17 grader, mot Kos 32. Det var bara skönt och inte behövde jag sätta varmt på mej heller. I morgon blir det tvättstugan, så jag kan ju namnge bilderna medan maskinerna är i gång. Baloo kommer också, så det blir att jobba på med älsklingen också.

Kram/Gilla

Majken sa...

Vilka fina tjejer :-)

Hoppas det var riktigt könt på fotvården :-) Jag ska bannemig oxå unna mig lite fotvård :-)

Kan tänka mig att det är super mysigt att få vara med barnbarnen utan föräldrarna. Man bygger relationen när de är små... MEN jag kan oxå tänka mig att man är ganska trött efter en stund :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Siita sa...

God morgon. Här ser det ut att bli åska. Skulle ha varit på fotvården igår, men ringde återbud då vi skulle iväg med stickjuntan. Fick ny tid den 2-7 ist. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Skulle också behöva fotvård. Mina hälar har blivit jättetorra :(
Klart man inte vill sitta vid datorn med två så söta tjejer på besök :)
Kram.

Aurora sa...

Där gav du mig en idé. Fotvård ska bokas till semestern. De är ju så skönt, Kram

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilken tur du kom ihåg fotvården :D

Klistermärken tror jag är de flesta barns favoritsak :D

Anonym sa...

Hej,,Det var dom sötaste Chiquitas jag någonsin sett..Haé Kram.

Lisbeth sa...

Tänk vad dessa märken både från bananer och äpplen har roat barn i alla tider. Ser ut som dina små har full i sjutton blicken. Visst är kul men ack så trött man blir. Två mornar i rad har mian kommit 6.30 för mamma är på tjänsteresa och pappa börjar tidigt. Klockan nio skjutsade jag dem till dagis och fritids men det kändes ändå.
Mys till med Peppe nu
kram