Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 3 juni 2012

TAPPAT SUGEN

Ja usch vilket tråkigt humör jag är på, undrar om man kan skylla på vädret? Ingen lust med nånting, och det finns egentligen massor att göra om man bara vill. När man är på det här humöret då vill man bara dra nånting gammalt över sig. Ni fattar vad jag menar eller hur?
Nu ska jag inte sitta här och gnälla det är ju ingen upplyftande läsning precis.
Vi gick runt Rynningeviken på förmiddagen,och det  var inte många ute. Mest hundfolk såklart, vi är ett segt släkte. Det är varma kläder som gäller. Nu har ju vinterkläderna plockats undan eftersom det är "sommar" så det får bli lager på lager,och kebba,halsduk och vantar. Man ser den där varma latten framför sig som en hägring som lockar...
Apropå kaffe, vi ska bort på fika på eftermiddagen. Inte dumt med bortafika två dagar i rad. Men nu är det väl dags att börja med maten. Köttfärspaj blir det idag,
Ses...♥

Peppe letar efter godis lite högre upp, men matte, måste jag verkligen anstränga mig så här??

Syrenerna har stannat upp och blommar än..♥

20 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan vännen. Ja gilla läget får man allt göra. Vi har nyss ätit här. Strömmingslåda m currystekt lök på o färsk potatis. Mums vad gott det var. Kram

Aurora sa...

Här blir det pannbiff med färskpotatis.

ansepanse sa...

åh vad han är söt din Peppe
sådana dagar får man också ha, man behöver inte alltid göra något :)
här blir det kokt potatis och fiskbullar
kramar vännen

Semester & Mat sa...

Här är det också tråkigt väder, regn och blåst.
Nu vill vi ha sommar!

Kram

Lisbeth sa...

Samma här. Jag försöker verkligen hitta tillbaks till mitt glada humör men det går inte. Känns skönt att det finns fler som känner samma sak
Kram

Ama de casa sa...

Du har plockat undan vinterkläderna? Du räknar alltså vantar och halsduk som sommarkäder? Det gör inte jag... ;-)

Roggan sa...

Samma väder som vi har då. Stackars Peppe som måste leta så högt upp. Kram

Sussi sa...

Vad fint med vita syrener. Här runtomkring finns bara lila. Idag har det varit lite varmare men ändå regnigt. Det börjar bli lite översvämmning på åkrarna här så nu får det allt ta och sluta.
Humöret följer väl vädret många gånger. Lite sol så blir du säkert gladare igen :)

Kramisar

Maria sa...

Hejsan!
Tack för din omtanke, jag mår inte så gott just nu det är därför de inte blir så mycket skrivet.
Har i alla fall varit å fått gosa med Leo idag, det gör gott för farmors hjärtat.
Ha de så gott/kramizar

Diana sa...

Njut av att göra ingenting! Lägg dig i soffan med en bok/tidning och ha bara mys!

Susanne P sa...

Ja, man tappar lätt suget när inte vädret är på topp. Jg har inte rensat i min blomsterrabatt ännu och jag tror jag skiter i det i år. Den får blomma lite så där vilt....
Kram

Majken sa...

Ja det är ju en positiv sak att det är lite kyligt så att syrenerna fortfarande blommar. & de doftar gudomligt :-)

usch visst är det jobbigt när man har sådana dagar att man helst vill dra ngn gammalt över sig & slippa vara med...

Hoppas fikan smakade :-)
Kram

Ruth i Virginia sa...

Syrener är bland det svenskaste jag vet!!! Att få begrava nosen i en bukett syrener, är paradiset på jorden.
När jag gick i skolan, var examensdagen alltid den 10e juni. Klassrummet var fyllt med syrener, liljekonvaljer och en och annan ungbjörk. Det doftade underbart!

Nostalgi!

Yvonne sa...

Godnatt vännen och sov så gott! Nattakram och Pööss!

Mita sa...

Till Ruth i Virginia,
Visst är Syrener ljuvliga,och Liljekonvaljer
Jag minns också hur klassrummet var smyckat med dessa blomster. Underbart sommrigt, och sen Den blomstertid nu kommer. Varje gång jag hör den så blir jag så sentimental...
Ha det gott vännen
Kramiz**

Browneyedgirl sa...

Riktigt trist väder och jag har med märkt att humöret hänger på en tråd. Men snart är solen tillbaka och då är tillbaka till att vara solstrålar, eller hur vännen =)
Kram till er <3

Yvonne sa...

Godmorgon Inget bra väder här Kallt !! Hoppas att solen kommer fram och värmer.. Ha en bra dag. Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,fortfarande samma skitväder än. Klart att humöret dalar,,,men det vänder nog,är ett måste,jag väntar på besked att vägen till stugan är farbar...
Ja det var kul att prova brödbak,blev inspirerad på Cypern när Tonis bakade Halloumibröd,,jag lyckades riktigt bra..Haé Kram.

Camilla sa...

Oj..och våra syrener är inte ens på G.
Jaja..snart så...kanske ;)
Jag skyllde då på vädret i helgen då jag var sååååå trött ;)
Idag känns det bättre. Japp...vi har sol idag.
Kram!

Anonym sa...

Ja klart jag vill upp till stugan,,min bror var upp för en dryg vecka sen,,han kom inte upp till min stuga med sin bil..men hoppas komma i väg till helgen,,Haé Kram.