Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 25 juni 2012

LITE TJOLAHOPPSAN!

Man borde egentligen gått ut i dag och ställt sig mitt i gatan iklädd endast baddräkt eller bikini och sjungit solvisan, undrar om det hade hjälpt?  Men det var inte att tänka på för fy fasen vad kallblåsigt det har varit förutom att regnet har strilat ner hela dan.

Peppes regntäcke hann knappt torka mellan varven, inte mitt regnställ eller.  På eftermiddagen när jag var på väg hem från sjukgympan  så stannade jag vid Blomsterlandet och köpte den här underbara Begonian. En glad färgprakt i det regngråa....


Mycket fika har det blivit i dag också,


Men nu blir det inget mer kaffe utan jag ska ta mig en stor mugg med te och motionera med en bloggrunda...
Ses....♥

                 

9 kommentarer :

Yvonne sa...

Nu är det dags att kasta sej i bingen... Natti vännen och sov så gott! Stor kram och många pöössar..

Anonym sa...

Ja fy farao vilket skitväder vi haft i dag,,Din rosa Begonia skänker lite glädje med sina fina blommor..Haé Kram.

Carina Sjölund sa...

Natti natti vännen!
Vi ses i morgon :)
Kramen♥

Siita sa...

God morgon. Jo då jag slank in till COOP o klippte mej innan Anita, då hade hon tid. Här är det uppehåll just nu, hoppas det blir så. Oj vad trött jag är, men om 2 v har jag sem då får jag sova. Kramar

Anonym sa...

Hej! Vi firade Midsommar i Mariefred men det var genomfullt av folk (Stockholmare). Skickar ett paraply till Peppe. Ha en fin dag !

Disa E sa...

Men vad passar väl bättre än gofika och fina blommor i regnoväder...och det där är på väg hit idag.
Så jag ska väl också fika bland blommor då..såvida jag inte städar.
Kram ♥!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig liten färgklick blomman är.
Visst regnade det tokmycket i går - men i dag skiner solen :)
Kram.

Rigmor sa...

Snygg begonia!! Däremot är ju vädret mindre snyggt, idag med...såg just på tv att det kan möjligen ljusna upp frampå kvällen. Hade min far levat hade han tvivlat, eftersom det var en kvinnlig meteorolog...på hans tid fanns Åsa Bodén (tror jag hon hette...) och hon spådde alltid fel påstod han...
Nu ska jag och mellanprinsessan ta oss in till stora staden, hon ska justera tandställning och sen...ja vi har inte en aning om vad vi ska ta oss för med!!
Kram kram

Ama de casa sa...

Men huvvaligen vilket väder... Här skiner solen så mycket den bara orkar och det är 30 grader både inne och ute - jag hade gärna delat med mig lite...

sv: Dom heter Perro och Perro dos mina fina husdjur :-)