Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 24 juni 2012

ÖMSOM VIN ÖMSOM VATTEN

Fast idag är det lugnt på vin fronten. Men vatten kommer med jämna mellanrum från himlen. Sol mellan varven och då blir det jättevarmt, så det är väl åska i luften. Just nu smattrar det på rätt bra på altantaket.
Men tidigare på förmiddagen gick vi en tur upp till Vena stugan, den ligger lite högre upp med utsikt över Hjälmaren. Inga mygg där eftersom det är så öppet,skönt för Peppe.
Vi fick inget regn på oss i alla fall trots mycket mörka moln....
Kossorna gick vi förbi..muuu sa dom vilket betyder "tjenare läget?"
Jag köpte ju några liter jordgubbar på torget på Midsommarafton, vi åt ju inte upp alla så jag kokade kräm också som underbart gott....
Jag brukar bryta ner tunnbröd i krämen,mumsigt blir det.....
Hörrni, haa de....♥
                                 

20 kommentarer :

Siita sa...

Köpte bara 1 l o den tog slut igår. Här har det oxå regnat skurvis. Nu skiner solen så fint. Kram

Carina Sjölund sa...

Jag köpte jordgubbar till midsommar oxå, men tyvärr åt vi upp alla, så någon kräm blev det inte för oss!
Vacker bild på snyggingen :)
Kramen på dig♥

Åse sa...

Så härliga bilder! Visst är det en vacker ridgeback ?

Susanne P sa...

Jag kan nästan känna doften av nykokt jordgubbskräm ända hit....MUMS!
Kom på att jag har 1 l. jordgubbar i mitt kylskåp...kanske det blir till kräm! ;)
Kram

Yvonne sa...

Gottegris!!!!Jag förstod att du hade hårdtränat,för hundarna vaknade inte:-) Kram!

Ama de casa sa...

Åhå! Det är inte bara Medelhavet som lutar. Hjälmaren verkar vara lite på sniskan den med. Men det är ju midsommartider... ;-)

Lisbeth sa...

Hemkokt kräm är väl mums. Det är något speciellt när man ser bären där nere. Köpekräm kan ju också smaka bra men rabarber och jordgubbar i äkta form slår ingen.
Vet du det har varit vinfritt här hela kvällen men ikväll tror jag att jag ska ta mig ett medans sambon ser på fotboll
Ha en fin kväll
Kräm på dig

Rigmor sa...

Men jag vet vart regnet höll hus...!! Stundtals har det varit riktigt kraftiga skurar, och sen faktiskt lite sol emellanåt nu på eftermiddagen. Jag som trodde den riktiga sommaren hade kommit...och om det ändå vore vin som droppade ned, då skulle man ju ha någon nytta av det...!!
Ha en skön söndagskväll vännen, i morgon lär vi få ta fram gummistövlarna...
Kram kram

ansepanse sa...

då hade ni tur, här fick vi några ordentliga skurar över oss på vår vovvepromenad
kan det verkligen bli jordgubbar över :) jag skojar bara :)
Sv: visst fick vovvslarna lite extra gott att äta idag
kramar

Sanna sa...

Jordgubbskramen såg go ut. :)
Usch mygg ja, de börjar komma nu när det är blandat varmt och fuktigt av allt regn.

Ha en härlig sommar nu Mita så hörs vi när jag kommer hemåt om 14 dagar.
Kram.

Majken sa...

Tack för översättningen... jag har alltid undrat vad det är kossan säger ;-)

Ja det är inte dumt med lite vatten mellan vindagarna ;-) men det behöver ju inte komma från himlen :-D

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Nu så kommer jag med nattakram och Pööösen Sov så gott vännen!

annika sa...

Hittade hit via Rigmor. Kul med folk från samma stad!
Det är vackert vid Vena.

annika

Maria sa...

Det var ju bra med en ny kratta som vinst bättre än inget alls.
Här hos oss tog dom 40 kr. för jordgubbarna så de blev bara en kartong.
Så fina bilder från er midsommar afton, så söta var de små töserna.
Kramizar

Semester & Mat sa...

Regnet har vi klarat oss utan. Till och med när vi besökte den traditionella marknaden, vet inte om det berodde på att vi packade med regnkläder och paraply ;)

Kram

Browneyedgirl sa...

Hoppas du haft en härlig midsommar =) Här regnar det massor idag! Trist. Kram fina vännen <3

Nett sa...

Så gott med krämen, den hade inte smakat dumt alls nu. regn har vi med fått så det räcker och blir över, regn skall komma idag med men det ser annorlundare ut när man kikar ut genom fönstret så jag hoppas att väder gudarna har fel. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag hade somnat så tack för att du viskade.Ha en bra dag! Solen kom nu här!Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Knasigt väder är det. Mestadels öser regnet ner, men som du skriver, så fort solen kommer fram blir det jättevarmt och hög luftfuktighet så man smäller av.
Kram.

RackarTuss sa...

Måndag idag så jag önskar en trevlig vecka :)