Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 7 juni 2012

KUNGLIGT BESÖK

Ja kan ni tänka er,kungen är på besök. Inte hos mig då tack och lov,men i våran stad. Och det pratas om det på radion men jag är inte ett dugg intresserad. Ett internt besök är det så inget som märks av egentligen.
Nånting som märks är att vädret ser ut att bli som i går, fint med andra ord. Nu på morgonen är det så i alla fall, man vet ju aldrig nu för tiden med alla skurar som drar förbi.Men igår var det skurfritt i alla fall....
Vi ska ta våran morgonrunda Peppe och jag tillsammans med hans bästa kompis.
Först ska bissingarna borstas så man törs prata..*L*...
Ses....♥



12 kommentarer :

Yvonne sa...

Godmorgon! Du är snäll som försöker puffa ner solen hit.Förstår att det är ett svårt jobb för det verkar som om solen inte ville samarbeta med dej.. Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, kungen är kungen. En vanlig person bara. Man klarar sig utan att gå och titta på honom :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Han är väl bara en vanlig människa precis som vi.
Mycket trevligare att gå på promenad med vovs, och njuta av det fina vädret :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Hejsan,,Ja kameran är nästan alltid med,,Måsbilderna tog jag efter att suttit säkert 2-3 timmar på syrrans brygga...
Min HTC mobil och jag är väl inte dom bästa kamrater,,den är lite för avanserad tycker jag..Haé Kram.

Maria sa...

Jisses vilket ben Peppe hade, trodde först de var en pinne. Har aldrig sett så stora tuggben.
De var nog någon nattlig gäst som kom å hälsade kanske ville den ha lite underhållning eller bara tala om att dom var där.
Jag får nog göra som du få tummen ur och komma ut på en promenad.
Ha en finfin dag/kramizar

ansepanse sa...

nej, varför ska man bry sig om ifall kungen kommer
hoppas du och Peppe får en härlig promenad
kramar vännen

Ama de casa sa...

Hoppas finvädret håller i sig då :-)

ansepanse sa...

Sv: jo, det är irisar, iris sibirica, helt ljuvlig
hoppas du och Peppe hade en fin morgonrunda
kramen vännen

Rigmor sa...

Kungen var faktiskt i Almedalen igår, vi hade tyvärr inte tid att träffa honom,hoppas han inte tog illa upp....vi befinner oss alltså på Gotland. Blir mer information när vi kommit hem!!
Kram Rigmor

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

En skön promenad med voffsen. Jag och Rex har varit i staden (byhålan) och shoppat lite potatis och mjölk.

Ha det gott hela daggen lång!

Siita sa...

Hejsan. Ja det var ett riktigt tjat på radion om kungen. Marknad har ni haft idag med. En tjej på jobbet skulle dit. Jag klarar mej ändå. Ellinor, Simon o Thea var här när jag kom hem, då fika vi sen åkte dom hem. Kram

Disa E sa...

Ppå sådana fina saker är det ju ingen konst alls att göra sig av med pengar.
Ha en skön Helg.