Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 7 februari 2012

30 GRADER, NY MOBIL OCH SEMLA

Jag kom på att igår så såg jag den nya svenska dramaserien, 30 grader i Februari. Eftersom jag älskar svenska serier så blev jag glad över att den var bra och helt klart sevärd. Bra skådespelare också,ingen kan spela bitter som Kjell Bergkvist..*L*...

Idag har jag köpt mig en ny mobil, en så kallad iphone, så det har blivit en hel del att försöka lära sig,inte det lättaste..*blink*...
Jag var tvungen att stärka mig med en semla till fikat på eftermiddan,

Apropå 30 grader,idag har vi haft "värmebölja" frampå eftermiddan. Bara nollgradigt, så man kunde skippa termobraller och mössa...riktigt njutbart att vara ute.
Nu ska jag fortsätta kolla på House, och även gå en liten bloggrunda.
Haa de......♥

                candles

11 kommentarer :

Ninja sa...

Jag köpte också en ny mobil för tvåhundra kronor utan en enda finess...en telefon helt enkelt :)

Yvonne :-) sa...

Klart att du fick stärka dej med en semla.Då kan vi spela wordfeud nu då?? Nu ska jag kasta mej i loppelådan. så natti på dej och sov så gott Pööösss!

Mickan (Gravid v. 33) sa...

Snart har alla en iphone. Tror att jag får byta mobil snart, får se vad det blir då. :P

Jajemensan, det bökas massor i magen just nu. Hihi. Mys. :)

Kramar!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att det fungerar bra med den nya mobiltelefonen :)

Siita sa...

God morgon. Tror inte jag gillar i-fone. Har det bra med min gamla. Men snart finns väl inte dom vanliga. -5 här nu. Ha det gott. Kram

biggan sa...

grattis tull nya mobilen, jag såg inte den nya serien, men house så klart, kram biggan

Paulahelenas sa...

Knappast nån Iphone här.....J behöver en ny. Hon skulle vilja ha en Iphone, men knappast får hon det. Det går med en som har pekskärm. SÅ det blir en förmånligare då :)

Kram på dej

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag missade 30 grader eftersom jag var så trött :( Ibland är det riktigt, riktigt dumt att inte vara någon kvällsmänniska. För jag hade gärna sett den.
Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! hoppas att du har sovit gott och att du slipper ha huvudvärk idag.... Morgonkram!

Camilla sa...

Jaha..blir det wordfeud nu då?
(OM du gör det så heter jag cammo69)
Jag såg också den nya svenska dramaserien. Jag tyckte också att den var bra. Kjell kan verkligen spela bitter.
Kram!

Marre&Rasmus sa...

Hej på er där... Hoppas natten varit lugn o drömmarna söta!
Va kul med ny manick :) Här är man också i behov utav en ny sådan, men det får allt väntas med ett tag till. Inte alltid så lätt med det tekniska, rena djungeln för oss vanliga, he. Så en styrker - semla var ett bra val utav dig :)

Ha det fint. Kramiz