Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 2 februari 2012

NYTT INLÄGG??

Jag klickar i att jag ska skriva ett nytt inlägg, men vad fasen ska jag skriva. Att jag har sovit som en kratta, hur sover en sån? Att det är ganska soligt,kyligt och faller lätta snöflingor. Vackert,jomenvisst, men som sagt frusen blir man. Men vi ska klä oss varmt Peppe och jag och ge oss ut. Är man hundägare finns inga om och men.Vi gillar ju att vara ute Peppe och jag, men det får gärna vara lite skönare. Fast jag ska väl inte klaga,vi har ju inte värsta ryss kylan och tak över huvudet och varmt och skönt.
Men det blev visst några rader i alla fall...
Ses till fikat...♥

En bild från vintern 2010 rådjuren kommer och söker efter mat i den djupa snön. Mycket snö kan man säga..

12 kommentarer :

Malin sa...

Här vaknade vi till -16, brr! Men solen strålar ifrån en klarblå himmel och det är inte LIKA kallt längre så morgonpromenaden med hundarna blev riktigt vacker!
Kram

Maria sa...

Tack för den värmande kramen, det kan behövas idag. Vilken vacker bild, ja här har kommit snö idag å de gillar jag, härligt.
Ha en fortsatt fin dag/kraaamizar

Sanna sa...

Ja visst är det både underliga pch roliga uttryck vi använder oss av när vi ska beskriva något...*fniss* Man kan ju undra hur krattan sover, eller?

Ha det bäst och rådjuren är fina i naturen nu.
Kramisar!

Siita sa...

Ja vissa stunder bet det bra i näsan idag. Nu är det -13.5. Kram

Carina Sjölund sa...

Jag och Izor har nyss kommit in från en härlig men kylig promenad :)
Känner riktigt hur det biter i kinderna!

Izor hoppar alltid på tre ben när han kommer ut, fryser om högra baktassen!
Ha en fin kväll!
Kramen goa vän♥

ansepanse sa...

här har det också varit kallt och temperaturen håller nu på att sjunka sakta men säkert
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Här hemma är det nästan bud på att dra på hundarna täcket! -10 känns som standard nu! :S

Anonym sa...

Hej du,,det blev en kalldag i dag,och ganska ymnigt snöande mitt på dagen,,lagom tills jag startade mot Uppsala så slutade det att snöa(skönt)kom ner till Vreta runt kl,17,blir till i morgon,barnen bygger kojor med plädar,,Haé Kram.

"Gasfoot" sa...

Jaså Mita, du har kallt skriver du. Ha varma kläder på dig och njut av stunden av den lokala svalkan.
Kom hem klockan 18:35 efter att ha varit i Finland och handlat. På vägen hem pendlade temperaturmätaren i bilen på ”bara” minus (-) 34 till 35 grader. Här hemma har jag just nu ”bara” minus 31,2 grader svalka.
Ha det gott Mita och var rädda om er! Kram från Tornedalen.

Susanne P sa...

Hmm...och nu vet jag inte om jag törs säga att jag gillar att vintern äntlifen är här; kallt och snörikt, så ska en vinter vara! ;)
Här är det just nu -21 ute och elden sprakar så härligt.
Kram

Rigmor sa...

Ja...förutom att bilden är otroligt vacker...så tycker jag INTE om det här!! så...nu eldar jag så kaminen i sovrummet glöder, sen i natt kommer jag att ligga där och fullkomligen att kippa efter luft när värmen passerat +30 för länge sen...men hellre det!!
I morgon är det ledig dag, och om lusten inte försvunnit blir det nog Ikea, värmeljusen börjar ta slut...
Ha en bra kväll och snart är det Antikrundan, tjoohoo!!
Kram kram

Lisbeth sa...

Lustig det här med bloggtorka. det är många som känner så just nu. Kan det vara att vi påverkats mer än vi tror av den mörka årstiden? Tur att det har vänt då ska du se att det bara sprutar ut inlägg.
Sov gott