Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 19 februari 2012

IS,IS,IS....

Ja ni fattar, det är mycket is här. Efter allt regn och töande så övergick den lilla snön vi hade till isgator runt om här. Idag har vi Aprilväder med ömsom snöbyar varvat med lite regn och sen nån solglimt emellan.Blåser gör det också, ja det var väl hela väder rapporten..*L*...
Men hörrni såg ni festivalen igår,och vad tyckte ni? Ja inte ska jag tjata så mycket om den, det är nog mycket prat ändå runt om i stugorna. Men det är ju "vi" svenska folket som röstat så.Fast absolut inte jag måste jag bestämt säga. Det har inte funnits nånting än att rösta på har det känts som,och jag är ändå inte kräsen i musiksmaken.
Men det verkar som att svensken gillar att rösta irioniskt, ja på udda bidrag.Jag tänker på Torsten Flinck tex,
Jag tänkte på det allra mest spännande  ögonblicket när den siste finalisten skulle presenteras. Förhandstippade Mattias mot Björn R och Sara Li
Beskedet kom, och stackars Mattias tomma,häpna blick.
Björn R:s knutna näve och orden som sprutade ur karln. Det gick inte att höra vad han sa tack och lov,mikrofonen var tack och lov avstängd. Han gick runt där och hytte med näven åt fotograferna och fortsatte tala med sig själv i flera minuter.Det var både sorgligt, lite dråpligt och konstigt gripande på samma gång...
MEN, och det här läste jag i tidningen,
Han dissade där och då ordentligt sin partner Sara Li som ju faktiskt framförde låten med bravur dessutom.
Att kvinnan är det första könet var inte i topp of Ranelid-mind just då. Han var så inne i sitt eget att han tappade masken. Och det gav en bitter eftersmak.  För ni såg kanske hur han totalt glömde bort henne, det första han skulle ha gjort normalt sätt det är ju att krama om och hylla henne för hennes fantastiska sång som ju faktiskt bar fram låten.
Det mina vänner är den egoistiske pratmakaren Björn Ranelid.
Nog sagt om detta,
Nu ska jag börja med maten som idag blir kassler och potatisgratäng. Sen åker vi hem till Amanda och Ida som bjuder på fika.Men idag får Peppe vara hemma eftersom dom har två katter.
Haaa de....♥

en vinterbild innan snön försvann....*

9 kommentarer :

Marre&Rasmus sa...

Tack och här smög man som värsta indianen tidig morron, gudars vad man nu längtar till barmark.
Melodifestivalen hoppades helt över, har nu tröttnat på utslitna artister och kassa låtar, bläch. Nä, här såg man film i stället och smarrade på glass med bananlikör, mycket skojigare.

Puss på nosen till gulliga Peppe och önskar en trevlig söndag. Kramiz

Susanne P sa...

Isklädda gator är hemska. Man går och spänner sig så man blir helt trött i ryggen.
Sv. Det var så drt började med in dator, den stängde av sig titt som tätt. Och nu är den stendöd.
Kram

Carina Sjölund sa...

Huja för dessa isgator.
Man går ungefär som en gammalgumma på 100 år :)

Jag tittade faktiskt inte på melodifestivalen igår, men jag hade hoppats att det skulle gå bättre för Andreas, han är topen bra!
Men Molly är oxå en som har talang och härlig sångröst :)

Hoppas ni får en härlig fika stund hos nära och kära :)

Kramen vännen♥

Mickan (Gravid v. 35) sa...

Ja det är ju helt sjukt att Ranelid gick vidare. Jag förstår inte vad folk tänker när de röstar... Sara Li hade jag absolut inget emot, hon var jätteduktig och jag gillade hennes sång... Men jag hejade på Molly och Andreas.

Kramar

Diana sa...

Det var helt galet igår... Alla schlagerhatare måste ha ringt in och röstat på honom.

Sv: Detta receptet använde jag http://www.tasteline.com/Recept/Banoffpaj

Semester & Mat sa...

Var lite skrattretande att se Ranelid igår. Var verkligen en katt bland hermelinerna. Visst har man sett mycket tok på melodifestivalen, men detta tog priset.

Ha en fin söndag!

Yvonne sa...

Jag såg inte programmet..Gör inget att du svepte trasan över ansiktet den var ju ren.. Kram!

Lisbeth sa...

Har läst några av dina inlägg och det ser ut som om ni har det bar och bara myser. ja om man inte ska ta med gårdagens lilla händelse. Jag har hela melodifestival säsongen känt mig lite anti och nu vet jag inte vad jag ska kalla det
Ha en fin kväll
Kram

Siita sa...

Idag när vi åkte från Ingela så blev det IKEA. Måste ju ha sängbord. Kram