Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 20 februari 2012

SMS TILL TOAN

Idag har jag glömt?? att skriva ett inlägg, jag trodde jag skrev ett i morse,men icke. Och det är inte så att det har försvunnit, för jag glömde helt enkelt. Det kom nåt annat emellan,sen gick jag ut med Peppe, men nu är jag här.
Apropå det här med toan. Jag var nere vid Rynningeviken och tog förmiddags rundan med Peppe,och där har dom satt upp en ny och större toa bod eller vad man ska kalla den. Den förra var pytteliten och brukade vältas omkull ibland. Hur kul är det,speciellt om man skulle sitta där inne,haha....nej nu ska jag inte skoja om det.
Mycket ska ju bara förstöras tyvärr och skitas ner. Det är väl därför som så många offentliga toaletter knappt går att komma in i längre. Sms kod till toan på centralen här i stan skapade väldiga problem i början.Den strulade mycket och jag vet inte nu hur det är. Men jag tänker på många äldre eller dom som kanske har lite svårt av olika orsaker.Inte lätt att gå på toan längre.Det gäller att inte vara för nödig,ve och fasa...
Men allt detta för det myckna förstörandet på dom offentliga toaletterna.
Överhuvudtaget så gillar inte jag att gå på nån offentlig toa överhuvudtaget. Tågtoaletter ska vi bara inte tala om.Trånga och bökiga,och under resans gång allt smutsigare och blötare. Hur är folk skapta egentligen,dräller dom lika mycket hemma på toan?
Nog skitpratat för idag...
Sol har vi haft hela förmiddan, men nu börjar det mulna på. Det är så mycket is överrallt, till och med Peppe haschade omkull förut när vi gick. Han skulle ner där det sluttade lite för att nosa,och ritch så for han iväg på rumpan. Jag skrattade åt honom,och jag tror han blev lite sur eller generad för han blängde på mig med rynkad panna... tur jag hade broddar på mig,annars har nog jag också kanat ner där....
Ha en fortsatt fin dag...♥



                                       

13 kommentarer :

Siita sa...

Har fått svar varför bossen inte svarar utan tutar upptaget. Hela företaget tutar så, felanmälan är gjord där kunde jag ha setat med lång näsa o trätt hela kvällen. Kramar

Anonym sa...

Hej du,Tackar,jo du min helg var skitbra,Jag var nere i Vreta och blev omhändertagen..På lördagkväll så sa Loke "Farfar när man fyller då får man ha sovmorgon" Okidoki sa jag,sen söndagmorgon när jag kom in i rummet straxt före kl 07,så satt Loke och tittade på Tv,,han spände ögonen i mig o sa "Farfar du skulle ha sovmorgon i dag",,det tyckte jag var ett fint Grattis..
Jag har nyss varit och hälsat vår nya medlem i familjen välkommen,,fick då veta att det är en liten Ellen.. Haé Kram.

Anonym sa...

Hej,,Hjärnblödning här tösen ska heta Ella och inte Ellen.Haé Kram.

Carina Sjölund sa...

Så är jag oxå! Att gå på toaletter ut är någonting jag försöker undvika. Men ibland har man inget val tyvärr :(
Toaletterna på planen är inte så stora heller :)

Har har vi nyss varit ute på en promenad i det fina vädret :)
Kramen på dig♥

Nett sa...

Så trist med dessa offentliga toaletter, de brukar misskötas genom att bli vandaliserade och dessutom väldigt smutsigt och ohygeniskt på många av dem. Jag undviker att gå på dem om jag inte måste. Kram

ansepanse sa...

jag tycker heller inte om att besöka offentliga toaletter men ibland är man ju bara nödd och tvungen till det, jag tänker ofta som du, hur bär sig egentligen folk åt, för inte kan det väl se ut så där hemma hos dem, eller??
stackars Peppe
kramar vännen

Roffe sa...

Jag vet är dålig att blogga på morgonen,men ibland så kommer jag in och hälsa på,jag kommer alltid komma ihåg mina vänner.Idag Ringde på ett städföretag i HJO idag.Jag står som reserv om 4 platser.Få reda på nästa vecka.Ha en fin kväll.kram

Annette sa...

Jag undviker också sådana toaletter,om det inte verkligen skulle vara kris.Visst är det halt ute fast vi har ju broddar,så det gick ju skapligt i alla fall.Men värre för tjejerna.Dom var ju som bambi på hal is.Jag älskar också mandelmassan,vill ha mycket av den.Du får ha det bra i halkan var rädd om dig.Jag kommer att skriva lite till dig på mailen också.Kram vännen

Diana sa...

Usch ja, offentliga toaletter uppsökes bara om det är riktig kris! :)

Veiken sa...

Vet du vad? Varje gång vi har varit utomlands och kommer hem får jag en chock redan på flygplatsen. Här har vi smutsiga toaletter, medan dom brukar skina som sola i Karlstad på dom flesta ställen världen över.... Kram

Marre&Rasmus sa...

Det finns nog inget äckligare än ofantliga toaletter, jack. Här har hänt att man blivit knasig i maten på klubben och då valde man faktiskt hellre skogen. Men det fick man bittert ångra efteråt då hela rumpisstumpen blev sönderbiten utav elaka myggor, hu, så det görs här aldrig mer om, hehe.

Stackars Peppe o matte skrattar, förstår att han blev sur, hi. Här får man också smyga. Sol och plusgrader, lika fint här idag, men det hotas med mer snö under natta, vi vill inte!!!

Ha det gött. Kramiz

Anonym sa...

Ja det var en liten gobit,,Leo var nog lite konfunderad över den lilla dockan...Mamman har länge pratat om Ella,om det blev en flicka.Haé Kram.

Semester & Mat sa...

Har också funderat på det där varför offentliga toaletter ser ut som de gör. Vissa vågar man ju inte ens gå in i.
Kan ju inte tro att folk skitar ner så mycket hemma...

Kram