Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 3 februari 2012

PINSAMT VAR DET

Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt ibland att se in i bilar vad det sitter för folk där. Det kan ju vara nån man känner speciellt om man går i hemma kvarteren. Ibland har nån påpekat att jag går där med näsan i vädret och minsann inte hälsar,haha..ja dom säger det inte elakt utan mer som en vänlig på pekning..
Därför har jag tänkt att det är väl bättre att vinka och hälsa en gång för mycket än för lite.
Så idag när jag hade gått middagsrundan med Peppe och svängde in på en tvärgata här i närheten så kom det en bil som jag kände igen tyckte jag.Så jag slänger glatt upp armen och vinkar lite käckt. Sen fortsätter jag att gå. Bilen stannar på andra sidan och ut kommer två totalt okända karlar. Dom hejar och tjoar glatt till mig och Peppe på ett språk som jag inte förstår. Dom börjar gå över gatan, men jag drar med mig Peppe snabbt som attan och pinnar iväg därifrån. Så det kan bli när man ska vara trevlig och hälsa på folk. Men hädanefter ska jag spana ordentligt in i bilar innan jag vinkar.Inga mer inviter till okända karlar,haha....
Herregud vad jag frös efter förmiddags prommisen, en och en halv timme i skogen.Där blåste det inte,men sen på hemvägen så bet det ordentligt i kinderna och näsan. Det tog ett tag innan man var upptinad, Peppe slängde sig på min säng i solen och gottade sig...

Nu är det fredags kvällsmys på gång. Vi ska äta tortillas med tillbehör,mums vad gott det ska bli. Sen blir det att titta på The Voice,
Haa de....♥
                           

                           

17 kommentarer :

Siita sa...

Hej Mita du får göra som jag titta på bilnumren o försöka komma ihgg vad den o den kompisen har. Kram

Anonym sa...

God Em,,Ja du när vi åkte och handlade så även om vi hade en lapp på vad vi skulle ha,,så jag tror aldrig vi kom hem med bara det som vi hade skrivit,,alltid hade det ramlat ner lite andra saker i vagnen..lika om Birgitta var själv till affären,alltid kom hon hem med något oplanerat,och lång tid tog det..När jag handlade själv då blev det efter lappen,,sen sa hon""va fort det gick"",,,så ni har nog en köpcell som vi gubbar saknar...Haé Kram.

Sanna sa...

Haha Gör som jag, ta på solbrillorna!

Ha det görgott nu och klackarna i taket! :)
Kramisar.

Rigmor sa...

Hahaha...oväntat besök...Gevalia kaffe kom jag genast att tänka på...
Skulle nog ha hållit mej hemma idag...hjärnkontoret hade tydligen tagit riktigt fredagsledigt. På Ikea köper jag EXAKT likadana handdukar som jag nyss köpt, tyckte att de verkade bekanta...sen skulle jag ta ut pengar i vår lilla Ica,GLÖMMER kortkoden så jag fick åka hem och kolla i gamla papper...så nu tänker jag slänga upp benen på soffbordet och dra en filt över mej och också kolla på The Voice!!
Ha det så gött!!
Kram kram

Nett sa...

Haha... Jag tittar inte in i bilar heller och hejar, nåja missar jag någon så får de väl tycka att jag är dryg, bara att svara. Jag är inte så nyfiken av mig ;) Kram

Aurora sa...

tänk vad dom sa. vilka trevliga Svenskar det finns. Det är inte alla som är inbundna. Kram

Mollan70 sa...

Vad fint du har fått här i bloggen!
Så annorlunda, så att jag trodde att jag kommit fel.
Opps! Säger jag om vinkandet! Men du var ju bara artig och det ska man ju vara!

Sussi sa...

Hahaha så du fick dig några nya vänner du ;)
Här på landet hejar man på allt och alla. I och för sig så kanske det inte åker lika många bilar här och risken att det är någon man känner kanske är lite större..

Kramisar

Roggan sa...

Känner igen mig där när det gäller att känna igen personer i bilar. Härlig bild på Peppe, så härlig där han ligger. Kram

Anonym sa...

God kväll,,ja det var väl ungefär så som jag trodde,,ni kvinnor måste ha text på handlingslappen som vi män inte ser...Nä frysta bananer rekomenderar jag inte,smaken okej,,men dom blev kladdiga när dom tinat,,inget jag ska göra om..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Men Mita!! Gör du inviter till främande karlar?? Natti och Pööss på dej!

Viktkamp sa...

haha va pinsamt!

Yvonne ♥ sa...

tack för vattnet och pööössen!

fina frun sa...

hahahha tokigt det kan bli :)

Carina Sjölund sa...

Du vill ju bara vara snäll och hälsa :) vi svenskar är ju bara så :))
Kramen vännen♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, ooo hjälp! Men med tanke på att Peppe var med hade de nog inga otrevliga överraskningar åt dig. Jag är som du, hejar hellre en gång för mycket än en gång för lite.
Kram.

Marre sa...

Skrattade så jag grät... ja så kan det gå när man är trevlig o vill hälsa, haha.

Här hälsar man också, men kikar väldans noga innan man lufter handen, ho.