Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 14 februari 2012

VINTERN ÄR HÄR

Japp, så är det. Här har man gått och varit nästan lite mallig när vi har klarat oss varje gång från att få en massa snö. Runt omkring har det kommit en hel del snö,och har vi nästan haft barmark hela vintern. Men det får vi nog äta upp med råge nu...
Snön faller i vilket fall,och jag ska snart falla ner i tv soffan och kolla på House.
Det har varit skönt på dan i alla fall,och vi var i skogen nästan hela förmiddan.


Lukas och Peppe vilar lite efter ett rejs...

Peppe på stora stenen,  Lukas är inte lika förtjust att hoppa upp på stenar, så Peppe känner sig lite som herre på täppan..*L*...

Nä men nu får du ta och komma ner så vi kan leta godis....
Ha det gott hörrni ...♥

                                 

15 kommentarer :

syren sa...

Snö har det kommit här också,så än kan vi inte ha våren i sikte! Fin bild. kram

Mia systeryster sa...

Här har det snöat ordentligt nu på kvällen! Det blir till att skotta i morgon bitti!
Hoppas du har haft en härlig alla hjärtans dag!
Kram

Semester & Mat sa...

Ja det är den här tiden på året man inte vill ha mera snö. Varje tecken på vår, t ex sol och takdropp får en att tro att våren redan kommer.
Kanske lite väl tidig, men inte mig emot...

Kram

Anonym sa...

Tackar,,det blir nog bra med nytt pass..Ha en skön kväll.Kram.

Yvonne sa...

Tack vännen för vattnet.Natti på dej och Pööss!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag börjar bli trött på den vita skiten nu! :/

Aurora sa...

Här har det kommit lite grann under natten. Inga mängder men ändå så att väglaget blir jobbigt. Kram

Siita sa...

Morsning Mita. Fina bilder på vovvs. Jodå det har kommit snö här uppe med. Ser genom ytterdörrens glas att min bil ser vit ut. Har inte kikat än hur mycket det är. Här har jag feber än så jag måste ringa vc idag. Gick ju hem i torsdags med knät så jag måste ju ha läkarintyg från i morgon. Kramar

biggan sa...

härliga bilder, mycket snö, damp ner en hel hög hos oss i går med, vad den nu skulle ner att göra, blåst och ska bli milt igen. regn har dom med lovat i slutet på veckan, så det kändes onödigt med massa snö, kram biggan

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är fint men nu är jag trött på snön. den som föll nu är dessutom så blöt att det fadtnar stora klumpar undet skorna. Blä.
Kram.

Malin sa...

Ja, nu är vintern här med råge, hjälp vad mycket snö det kommit sista dygnet och fortfarande kommer! Vi fick pulsa i skogen...
Kram

ansepanse sa...

vi har fått påspädning på snön här också
vad roligt för vovvslarna att få rejsa lite
kramar

Carina Sjölund sa...

Här har det oxå snöat ännu en gång!
Att vara mallig över att inte nästan ha någon snö, hade vi ingenting för, eller hur?

Men nu har jag bsetällt på våren :)

Fin bild på vovsarna!
Kramen vännen♥

Sanna sa...

Ja det är ju så typsikt när mna blir lite vårlurad vissa dagar och så kommer det där vita fallandes från skyn. Nähää vill ha sommar nu *stampar med foten*

Vad skoj det är att aktivera hundarna och bara för att det var Valentine dagen igår fick även Chabo ett litet längre spår. Det mår han gott av medan löptikarna kryper allt närmare oss. :)

Kramisar!

Marre&Rasmus sa...

Nämen det är väll härligt med snö, tror vovvarna älskar det, i alla fall gör Rasmus det… jo, matte här också, he.

Busiga Peppe på äventyr och vilken fin svart vovve, ser ut som den vill upp ändå, hi.

Ha det gött. Kramiz