Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 1 februari 2012

VINTERMÅNAD

Ja idag gick vi in i Februari, och det är ju en riktig vintermånad egentligen. Den har ju börjat så också med vinterkyla i hela landet. Värst uppe i norr såklart. Här hos oss har vi väldigt lite snö. Man undrar ju om det ska komma nånting mer innan  vintern är slut. Men förmodligen kommer det väl att vräka ner i Mars när man tror att våren är på gång.Säger den sanna pessimisten som redan börjat oroa sig,hehe....
När jag handlade idag så köpte jag mig tulpaner som jag brukar göra. Den här årstiden vill jag ha minst en bukett med dom underbara blommorna som lyser upp.

Den här tulpanen är från buketten jag köpte i lördags och dom är fina fortfarande..
Jag köpte mig en ny snuttekasse också, det fanns en hel del i vårens färger. Men jag höll mig till det oskuldsfullt vita..*L*...

Nu ska jag ta mig mitt kvällste och sjunka ner i soffan och kolla på en film, ögonen kommer nog att ramla ihop innan filmen är slut känner jag på mig....
Ha det fint säger Peppe och matte...♥

             

12 kommentarer :

Yvonne :-) sa...

Natti natti vännen! Sov så gott Pööss!

Anonym sa...

God kväll,,Ja du må tro att det blev lite fuktigt i ögonvrån när min bror gan mig korten,,då flödade minnerna..Nattis Kram.

Maria sa...

Det var ett nytt ord, snuttekasse, ja kärt barn har många namn.
Ha en fin dag du å Peppe/kramen

Susanne P sa...

Jajamensan. Vi har fått snö så många här är nöjda. (läs teötta på det) Men det gäller inte mej som älskar snö! Let it snow! :)
Snuttekasse?! Så sött!
Kram

Anonym sa...

Good kväll i stugan Marita
Tassar in lite lätt in här hos dig ett litet livstecken från mig så här i början av februari och ser att du har flyttat igen på dig själv har jag rota fast mig i detta blogg jag har fast jag inte varit så närvarande på sistone men det är ju på grund av sjukdom är sakteliga på bättringsväg och livsgnistan börjar komma åter Nej vännen vi har inte så kallt bara -18 grader det var värre i fjol då vi hade en vargavinter och konstant kyla i 5 månader över 30minus strecket varje dag man börja undra om de var något fel på termometern Ha de bästvännen
Kram IA.

Semester & Mat sa...

Ja man drar sig nu för veckan som kommer om man ska tro på väderleksprognoserna. Kallt och en massa snö, nä nu vill jag ha vår.

Ha en fin torsdag!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nog biter det i kinderna allt!

Jag hoppas dock att kylan håller i sig ett tag till, och att snön håller sig borta!

Ju mindre snö det är vid kraftig kyla - desto fler fästingar dör! :P

Ha en fin dag!

Stattinskan sa...

Jamen visst är det typiskt. Vi har inte haft någon snö eller minusgrader på hela vintern ... men NU, nu när det går mot vår så får termometern ett rejält blodsockerfall och snön virvlar ner ...
God morgon :-)

Aurora sa...

Tulpaner får vänta tills missarna flyttat i mitten av mars. Sv, visst har det rykt ngr blomkrukor. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Tur att du vaknade så att du kunne gå och lägga dej ... Kram!

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Ja här är -15 på morgonen men himlen är underbart blå. Ha en mysig dag! Kramen

mufflo sa...

Så vackert med djuren.....