Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 27 februari 2012

ROLIGARE KAN MAN HA

Men jag ska inte gnälla eller klaga så mycket, jag är van att ryggen kan bli väldigt besvärlig emellanåt. Just nu har jag väldigt svårt att sitta nån längre stund. Därför blir det inte mycket med bloggen. Tur i eländet att jag kan gå i alla fall, inte alltför långt men ändå,jag är så tacksam för det.Peppe också..*L*...
Nu ska jag inta ryggläge och se på  "30 grader i Februari" slutade ju rätt spännande förra gången..
Kram på er!

19 kommentarer :

Sussi sa...

Men vad tråkigt! Hoppas ryggen bättrar på sig fort. För vi vill inte vara utan dig för länge ;)
Tur att du kan gå i alla fall. Inte kul om man blir liggandes bara. Vet du vad som hänt eller har du bara fått ont?

Kramisar

Viktkamp sa...

den är faktiskt ganska bra den serien =)Kramar

Yvonne sa...

Jag ska inta ryggläge för natten.. Natti vännen och sov så gott Pööss!

Maria sa...

De va inte roligt att du fått så ont i ryggen, fy sjuttan.
Vilken fin bild på kära kompisar.
Krya på dig kram från torpet

Fenixmonas sa...

Jag vet hur det är, jobbigt för dig. Vårvintern är ju ingen bra tid för de med värk, oftast blir det så mycket värre vid denna tiden. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Hoppas din rygg blir bättre. Här är det halt sa gubben igår kväll. Kramar

Yvonne sa...

Godmorgon! Tack för nattakram och Pööss! Morgonkram!

Marre sa...

Ja, vi med våra kassa ryggar, man vill bara slå skallen i väggen, fast vad hjälper det?! Men vi får trösta oss med att snart är värmen här igen, krya på. Tröst kramizar i massor!

Rigmor sa...

Det är då inte roligt när det gnisslar och gnäller både här och där i maskineriet...Jag har upptäckt att jag får jädrans ont i axlarna när jag sitter vid datorn, jag blir väl så ivrig och spänner mej så axlarna sitter väl uppe vid öronen till slut.
Tror du på det där med sol frampå dagen?? Jag hoppas att frampå dagen är ganska snart, för jag jobbar kväll och det skulle vara skönt med en promenad innan dess.
Ha en bra dag och var rädd om ryggen!!
Kram kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Envisa, elaka rygg.
För mig är det lyckligtvis benen som strular just nu, så sitta klarar jag = bra för en student att kunna ;) Samtidigt vore det bättre för Alvin om det var tvärt om. Men snart så :)
Kram.

Ama de casa sa...

Ajdå! Hoppas att ryggen skärper till sig snabbt.
30 grader... är en himla bra serie, men jag gillade inte förra avsnittet...
:-)

Sanna sa...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vi missade detta igår. F*N /HF%¤&##"DSRFXCHGFTRETRCFCTR%HGVH....hihi

Krya på dig!
Kramisar

Carina Sjölund sa...

Hoppas du piggat på din onda rygg vännen!
Krya på dig!
Kramen♥♥

Mickan, Gravid v. 36 sa...

Hoppas ryggen är bättre idag.
Kram!

Mia systeryster sa...

Usch vad tråkigt, hoppas din rygg snart blir bättre!!
Krya på dig kramen

Marre sa...

Hoppas också att ryggen känns bättre idag. Här har man haft en magdålig plutt, men på em så såg det ut att ha vänt till det bättre, skönt att det inte var det värsta, influensa som just nu härjar bland två och fyrfotade här ute, pust.

Kramiz

Ninja sa...

Variera läget brukar vara det bästa....

Roggan sa...

Den serien har jag inte kollat. Hoppas att du blir lite bättre i ryggen. Kram

Veiken sa...

Oh, vännen, har du så ont i ryggen. Finns det ingen möjlighet att få hjälp så du slipper all värk och kan fungera helt normalt? Kramar