Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 23 februari 2012

GRATTIS GRATTIS!!

Idag får man väl ändå ställa sig i grattis kören för Victoria och Daniel.En liten prinsessa är född,och baby lycka är alltid densamma oavsett om man är kunglig eller inte. Jag hörde att Daniel sa att han önskade att dom skulle få lite tid för sig själva och njuta av detta.Det får man ju hoppas att det respekteras,men inte det lättaste om man är offentliga personer.
Annars då, jo det har regnat heeela natten,så idag är det rätt blött ute kan man säga. Solen strålar från en klarblå himmel, och det pratas om att våren kommer tidigt i år,ja mest i södra Sverige då förstås. Vi får väl se hur det blir här. Men just nu ser det väldigt vårlikt ut.
Nu ska vi ta våran morgonrunda Peppe och jag. Det får nog bli borta vid Rynningeviken och kolla isläget..*L*..
Ses....♥


Thursday Graphics

18 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, stort grattis till dem :)

Kram.

Paulahelenas sa...

Grattis till dem :)
Idag töar det o igår var det snöstorm..ändrar snabbt..

Idag städ hos oss o ikv vattengympa :)

Ha en fin dag!

Kramisar

Maria sa...

Hoppas ni fick en skön promenad. Här blåste inatt men nu skiner solen och all snö e borta, nästan.
Ha en bra dag/kramen

biggan sa...

ja grattis till dom, äntligen för dom, måste vara jobbigt för dom. allt med pressen och allt kram biggan

Carina Sjölund sa...

Stor grattis till dom :)

Här har vi fint väder idag, solen skiner :)
Blir strax en promenix innan jag börjar att jobba klockan tre!
Kramen på dig♥

Marre sa...

Här ser det ut som om busvädret är på väg bort, då solen nu visat sig några gånger, hoppas på fin Fredag idag.

Ja, vad säger man, en till sessa… man får välla gratta då, he.

Önskar härlig Fredagsmys. Tjingeling

Ama de casa sa...

Ja, GRATTIS till dom! Det där med att vara ifred för sig själva kan dom nog tyvärr bara drömma om...
:-)

Sanna sa...

Absolut att de bör få egentid här och hoppas pressen accepterar det.

Trevlig pannkaketorsdag på dig också :)
Kramen!

Anonym sa...

Ja vi Grattar till deras lilla prinsessa...
Ja du ser har du svalt tuggummit,,lägg inte av en brakare.
Ja det är en fin men slaskig dag +15 nu i solen..Haé Kram.

Nett sa...

Visst grattar vi dem till lilla prinsessan, så kul för dem :) Hoppas att du har det bra. Kram

Marre sa...

Så sant så :) Hela dagen har jag trott att det är fredag, snurrigt värre, storler.

Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sambon som jobbar som bagare blev överöst med arbete idag då mängder tydligen ville ha prinsesstårtor! :P

Sussi sa...

Så himla gulligt att han själv pratade på presskonferansen. Det är det inte många kungligheter som tar sig tid att göra. Kul att dom kör på det lite mer mordernare vad angår födsel och info :)

kramisar

Yvonne sa...

Det är många babisar som födds idag! Där är mer än vad man tror att plocka efter mor.Tavlorna har många minnen.. Kram!

Rigmor sa...

Alla barn är lycka och välkomna!! Hoppas de får vara som vilken familj som helst nu, att folk respekterar det. Det känns nästan som om det är hela Sveriges lilla, och det är ju faktiskt ett vanligt flickebarn till vanliga människor!! Men roligt är det, och Sverige kan behöva det efter allt tråkigheter det var med morfar kungen...
Ja men vilket väder det ändå blev frampå dagen!!Man blir på så bra humör. Hoppas det är likadant hela helgen, även om jag jobbar en del så njuter jag.
Snart är det antikrundan, ska försöka hålla mej vaken så länge...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Veiken sa...

Jag står i samma kö som du och haft ett fantastiskt väder här också ! :) Kramar

Roggan sa...

Toppen att man bor i södra delarna då. Vi har haft underbart väder här idag. Kram

Siita sa...

Här har varit ett toppen väder idag, efter snön som kom i morse. Viktoria o min Renate skulle födas samtidigt, men Renate kom en månad för tidigt. Hoppas denna tjej får fina namn. Kram