Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 22 februari 2012

INGEN HÖJDARE

Man kan inte påstå att vädret är upplyftande. Det enda positiva med allt regnande är att isen försvinner. Men geggigt och smutsigt.Det märker man speciellt om man har hund eller småbarn som travar ut och in. Tasstorkning som gäller, och det är skönt att ha en korthårig hund som torkar fort i pälsen.
Bokrean på Maxi var väl ingen riktig höjdare så där, men två böcker följde med i alla fall. Det var ju billigt som sagt..*L*...

Det blev två filmer till barnbarnen också,  Jag har suttit och bekantat mig med den nya datorn, det gäller att bli kompis med den så att den gör som jag vill..*L*..
Men nu ska jag slå mig ner i soffan och se om det är nåt bra på tv,n jag tror jag ska göra mig en stor mugg med varm choklad♥
Haa de...♥


                                 

10 kommentarer :

Roggan sa...

Här är det också regn. Imorgon kommer Malte så då blir det en underbar dag. Kram

Anonym sa...

Ja fy så halt det var i morse,många olyckor här omkring,mest avåkningar och plåtskador..Snön bara rinner bort,inte saknad an mig i alla fall..Grattis till Pallplatsen.Kramen.

fina frun sa...

Oh jag skymtar en Kinsella-bok där... Älskar hennes böcker!

Fenixmonas sa...

Tegnade rejält här igår och jag tror att gångvägarna nu blivit isfria. Hoppas det för jag behöver nog få röra på mig lite, inte bra att sitta inne hela tiden. kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Någon bokmässa har inte jag varit på, men igår fick jag hem två nya böcker - en som handlar om tidseffektivisering, och en annan om att förverkliga sig själv :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

// Attans - jag läste fel! Det var ju bokrea du varit på :P

Siita sa...

God morgon. Inatt när jag var uppe på toa kl 2 då sprutregnade det. Nu kl 5 när klocka ringde vräker snön ner o det har kommit ca 3 cm. Hoppas ingen halka idag. Kram

MICKAN sa...

Varm choklad passar ALLTID in vid denna årstid :D

Malin sa...

Började nästan gråta i natt när jag märkte att det regnade HELA natten. Visst, som du säger, isen försvinner,men med 4 långhåriga hundar OCH en busig 4-åring så är nog det här mitt värsta väder. Trots solen som nu lyser på himlen.
Kram

Marre sa...

Här har man oftast haft tur på Maxi och gjort värsta fynden när det gäller böcker, men framförallt filmer ;)

Jo, kan tänka mig att det behövs lite mer utrymme när söta Peppe ska till och aktiveras, he.

Ha det gött. Kramiz