Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 29 februari 2012

FYLLA VART FJÄRDE ÅR

Vilken hissnande tanke om man skulle fylla år vart fjärde år. Då hade man inte ens fyllt moped än. Men grattis alla ni som fyller år idag på skottdagen.
Strålande fint väder idag också. Nu ska vi ta en lagom runda Peppe och jag, sen blir det handling. Idag ska faktiskt min kusin följa med så hon hjälper mig med kassarna. Kanon....
Ses...♥

                     

12 kommentarer :

Roffe sa...

Godmorgon.Idag ska till skövde på Inspirationsdag.Gå på olika seminarier.Ha en fin dag.kram

Marre&Rasmus sa...

Ja du, det vore nått :) Häftig Peppebild och låg du på marken när du fångade den? hehe

Skönt att ryggen känns bättre och gulligt av mannen din o överaska med gött :)

Kramiz

Paulahelenas sa...

Här också soligt väder idag:)

Blir shopping idag :)

Ha en fin dag!

Kramiz

Ama de casa sa...

Ja tänk vad ung man hade varit... Hmmm... ÄNNU yngre, menar jag :-)

Rigmor sa...

Ja men han är ju för stilig...!! Han kan verkligen "posa"!!
Nu har jag träffat lilla tant doktorn, trodde knappt hon slutat skolan...men trevlig och bra. Men jag har ju så svårt för att beklaga mej...eller berätta hur jag egentligen mår, blir nästan så jag ber om ursäkt istället för att jag besvärar!! Men nu så ska höften röntgas, och sen får vi se...hon trodde det kunde vara en kombination av artros och uppluckring i höften, typ foglossning...ja, ja...det var ju inte går jag födde barn, men...vi får se!!
Ha en skön dag med kusinen och unna er lite kaffe vid husknuten i solskenet också!!
Kram kram

Lisbeth sa...

Min yngsta son var beräknad till 29/2 men föddes 25/2 undrar om det med moppen gällt honom då?
Kram på dig

Ninja sa...

Då kanske man skulle leva längre?

Ove "Gasfoot" sa...

Vilken fin bild på ”Sten”-Peppe!
Skottår eller skottdagen gör det samma Mita. Gå gärna in på min hemsida och läs eländets elände om Skottdagen. (Ler) Hos mig ingen vår inte! Minus 14,2 grader på morgonen, fortfarande 1,5 meter snö och cirka minus 8 grader ”varmt” i solgasset under dagen.
Försök till upptinade kramiz-hälsningar från Östra Norrbotten.

Mia systeryster sa...

Evigt ung, det vore nåt det;)
Kram

Roggan sa...

Vad konstigt att fylla år vart fjärde år. 14 år hade jag varit. kram

Yvonne sa...

Nu ska jag natta mej Jag har själv tagit vatten till mej,så du slipper det ikväll.. Stor natta kram och Pööss!

Mickan, Gravid v. 36 sa...

En i vår föräldragrupp fick barn igår på skottdagen. Stackars liten... :P

Ja, underbart väder både igår och i tisdags. :) Ser ut som solen vill visa sig lite idag också. Härligt!
Kramar ♥