Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 4 december 2014

ATT KUNNA FIRA JUL I TRYGGHET

Komikern Henrik " Solsidan- Ove" Dorsin, stod för förra årets julplåga.
Refrängen går så här:
" Tomten är en kommunist, för honom är vi lika.
Tomten är en kommunist, fattiga som rika.
Tomten är en kommunist, ja man vill bara skrika.
Julen är en klassmarkör som tomten jämt förstör.
Så sanningen är först som sist,att han är en kommunist!"
Den låten får jag på hjärnan emellanåt, och man kan fnissa lite åt den eftersom texten är så fyndig.
En bättre bemedlad man är upprörd över att tomten inte gör skillnad på folk och folk, utan delar ut julklappar till alla....
Men igår blev det inget fnissande.
Sverige skakade till ordentligt när framtiden för Sveriges budget förmörkades.  Just nu vet vi ingenting och det känns ovisst och otryggt. Ingen vill släppa på prestigen utan det kastas sand och " skit" hej vilt...
Vad tomten har för politisk färg står skrivet i stjärnorna, eller kanske inristat i en  hemlig isgrotta vid Nordpolen.
Det spelar ingen roll för mig. Jag tror på honom ändå.
Därför ber jag nu om en förtida julklapp...
- Snälla tomten, gör så att politikerna tar ansvar för Sverige, och att dom kan enas om en vettig lösning för vårt lands bästa.
Vi alla som längtar och behöver detta med barns tindrande ögon, och att få fira jul i trygghet, och detta gäller alla....
Tomten,jag vet att du kan fixa det..**


7 kommentarer :

Anonym sa...

ja tänk om det vore så lätt :)

moi sa...

Jag har kopierat din önskan, hoppas han har många såna paket att dela ut ;)
Kram

Gittan sa...

Jag hänger på, det är en bra önskan och hoppas det reder ut sig. Ha en skön kväll. Kram.

yvonne sa...

Det ser inte så bra ut! De måste kunna enas tycker man. Nu är jag överens med mej själv att det är sängen som gäller. Så... nattakram till dej och en stor Pööössssssssssssss

Fenixmonas sa...

En bra önskan men att få dessa omogna politiker att sluta kasta sand på varann i sandlådan blir inte enkelt för tomten. Kramiz

Anonym sa...

Mors..Jag ställer mig på din sida i bönen till Tomten..
Ja vi har en hel del att prata om,sen vi möttes sist för 1 år sen..Haé Kram.

Hörni sa...

Det var en bra önskan, jag önskar detsamma! Känns inte roligt det här.