Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 11 december 2014

NU VILL JAG HA SÅN HÄR UTSIKT

Ja är det vinter och snart jul då ska det vara snö. Det behöver inte vara mycket, men nån dm räcker bra. Många man pratar med på hundpromenaderna säger samma sak. Vi är ju ett tåligt släkte som går i ur och skur, och sen torkar smutsiga tassar eller duschar av genomsmutsiga hundar. Speciellt dom som är modell mindre som tex, Bamse...
Men i morgon ska det tydligen komma mer blåst och regn,

Mycket gott för pippina där att äta på, vintern 2010,

13 kommentarer :

yvonne sa...

Tänk så roligt vi kunde ha !! Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Jo de där ser ju trevligt ut. Men här dröser de regn precis som igår :(
Vad trevligt att du träffar folk på hundpromenader - de gör sällan jag, bara om jag åker iväg :) så är det att bo i skogen.
Kramiz

Hörni sa...

Jaaaa, jag vill också ha snö! Det blir så mycket ljusare, roligare och finare med lite snö. :)

Aurora sa...

Det är vitt här hos oss men det ligger kanske inte på buskarna än.

moi sa...

Häftig header!!
Nä snö vill jag inte ha och för den delen inte den storm som det har varnats för heller!
Kram

Susanne P sa...

Jag som älskar vinter och snö lider alla helvetes kval i pr igen...
Andra året i rad som det verkar bli en grön jul, även här.

Kram

Yvonne sa...

Godnatt vännen kram och pöls

Fenixmonas sa...

Nej, nej...jag vill inte ha snö! Här förvandlas det rätt omgående till is och alla vägar o gångbanor blir livsfarliga! Kramiz

Anonym sa...

MMors,ja om det kom en dec,som sen får ligga,så skulle även jag gilla läget..
Ja visst är det småfåglarna man värnar om,,men dom stora är nästan roligare att titta på,dom får liksom jobba lite mer innan dom får i sig något..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Jag missade allt på TV igår . Mådde inte alls bra.. Ha en bra dag Morgonkram!

Anonym sa...

Om jag förstått saken rätt ska det inte bli nån vit jul utan vintern o kylan kommer först i februari enligt spågubbarna på smhi ':)

Paula's Blogg sa...

Jag vill också ha snö o ngn minusgrad !
Månne det kommer imorgon med stormen?
Ha en bra fredag!

Fin header har du gjort :)

Kram

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, lite snö hade varit perfekt!!