Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 1 december 2014

DAGS ATT SKRAPA RUTORNA

En frostig fin morgon är det, men också dags att skrapa rutorna på bilen. Jag tror jag bara har gjort det en gång den här hösten.
När jag går ut med hundarna nu så ska jag sätta i sladden för motorvärmaren,och förhoppningsvis komma ihåg att dra ur den sen också..**
Bild lånad från Google...
Ses...♥

11 kommentarer :

yvonne sa...

Inget skrap här än!!............Jag får svindel bara jag har högklackade skor på mej,så jag är tacksam att Oliwer sköter pippi matningen! Kram!

Paula´s Bloggplace sa...

Här blev det också att skrapa rutorna idag!
Ha en bra dag!

Kram

Decdia sa...

Batman har fått skrapa rutorna några dagar nu. Betydligt kyligare nu med frost över hela gräsmattan. Brrr!

Anonym sa...

vi hade desutom snö på bilen med

Majken sa...

Jag fick oxå skrapa rutorna idag... Burr!
Men vi har haft en solig och fin fast kall dag...
Ha en fin kväll!
Kram ❤️

moi sa...

Ha, imorse uppskattade jag att ha bilen i garage extra mycket.
Jag gav mannen som stod och skrapade för allt han var värd ett litet leende.
Vet inte om han uppskattade det?
Kram

Gittan sa...

Vi har inte behövt skrapa än men det kommer nog snart, härligt med lite kallare väder tycker jag.
Ha en skön kväll. Kram.

yvonne sa...

Nu.. ska jag slå ihop de blå! Stor kram och Pöööss

Fenixmonas sa...

Bosse har inte behövt skrapa rutor än men här hemma har vi ju garage så det behövs aldrig skrapas och när han åkt från sitt jobb har det hittills varit plusgrader. kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Nä, jag körde inget förren rutorna blivit rena av sig själva :) men de frös på natten- japp. Men i natt har de varit milt.
Kramiz

yvonne sa...

Inatt har vi haft minusgrader Nu har vi 3,8+ Ha en bra dag Kram!