Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 14 december 2014

EN VARGAVINTER VÄNTAS??

Ja det verkar LG,s brorsa tro i alla fall. Vi var till honom och fikade på eftermiddagen och då fick LG och jag varsin pälsmössa. Men inte med äkta päls tack o lov, fast varm var den på huvudet. S å blir det riktigt kallt är den säkert skön och värmer gott....

Julpyntet börjar komma fram, och jag tycker bäst om mina gamla julpyntsaker som har hängt med under alla år. Det finns mycket fina minnen med dom.....
Det här är en  nyare tomte
Och det här en gammal....
Sen mina allra äldsta julkulor som kommer från min mormor, så fina....
Håller ni inte med om det, att i gamla julsaker finns det en själ...?

                          

12 kommentarer :

Fenixmonas sa...

Fint med gamla julsaker! Kramiz

Anonym sa...

Mors,,håller med dig vad det gäller julsakerna..
Ja grunna ett tag du,men visst gillar han ljus,han som bor där..
Din mössa ser precis ut som Loke o Moas vintermössor,jättevarm..Haé Kram.

Gittan sa...

Visst är det så att med dom gamla sakerna finns ju minnen, dom är ju finast.
Snygg mössa, varm och skön.
Kramar.

yvonne sa...

Godmorgon! Bra med varmt på huvudet! Se nu till att Bamse inte får tag på dom... Ha en bra måndag! Morgonkram!

Majken sa...

Ka i den mössan lär du hålla dig varm på hundpromenaderna :-)

Visst är det roligt att plocka fram det "gamla" i juletid... Jag har tomtar från min barndom o de vill jag inte vara utan... Sen är det roligt med lite nytt oxå ibland :-)

Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Hej du,blev lite förskräckt när jag läste att du varit på lasarettet,men sen såg jag att det var en kontroll,skönt att det var bra..
Jag jobbade ihop med en som hette Gottfrid Gottfidsson för några år sen,,mins att jag tänkte då att,dom kunde ha valt ett annat förnamn..Haé Kram.

yvonne sa...

Johan har hållit mej sällskap när jag har tyckt att det är tråkigt att vara sjuk! Kram!

moi sa...

Visst är mössan urtjusig men jag hoppas att du inte behöver använda den....
Kram

yvonne sa...

Nu ska jag tippa ner i bingen .Nattikram och kram pöösss

Hörni sa...

Absolut är det så, gamla saker har en själ. :)

Fenixmonas sa...

En ny dag är här och termometern visar att det är kallare...Hoppas det inte fruset på...Kramiz

yvonne sa...

Godmorgon! Ja Hebbe han retar alltid mej.Jag hade lite hosta kvar när jag var hos tandläkaren,men det fixade till sig .Jag sov när du nattade mej Tack för att du alltid smyger!! Ha en bra dag! Stor förmiddagskram!