Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 7 december 2014

VART TOG JULSTÄMNINGEN VÄGEN?



Tänk så fort vädret slår om och det blir grått och regndisigt då försvinner den lilla julstämning man lyckats bygga upp.
Ja i fredags var det en mysig julstämning med glada barn som bakar och klär granen. Men som sagt i dag fick jag inte rätta stämningen förrän på eftermiddagen när jag och LG slog in julklapparna. Jag fixade paketinslagningen och han skrev etiketterna.Sen lite glögg till det och julmusik, ja då kom man i rätt stämning.


Andra Advent är det, och mysfaktorn blir hög med dom tända ljusen...
Ha det gott...♥



                                                                     

7 kommentarer :

yvonne sa...

Bra samarbete ni har !! Nu ska jag kämpa !1 Vill se slutet på filmen på fyran... Natti min vän Kram och Pööösss

Herr Nilssons Fru sa...

Julstäning,,,den skaffar man inombords o inomhus i regnet. Ja jösses vad de regnade här igår. Tur de inte fryser på.
Härliga bilder o skönt samspel mellan dig och gubben.
Snart kommer han tomten.
Kramiz

Fenixmonas sa...

Oj, där sa du något...Slå in julklappar, det ska ju också göras...Kanske dags att börja med det! Kramiz

Gittan sa...

Ja man får leta lite efter julstämningen, nu vill jag ha snö. Det var frost på taken i går, så då kändes det LITE som jul i alla fall.
ha en skön måndag. Kram.

Anonym sa...

ja det lär väl inte bli någon vitt iår

Nett sa...

Det har inte varit så mycket julkänsla här heller, men snart så. Har en del att stå i under veckan, men till helgen som kommer så blir det bara jul-tema, med julmarknad och julpyssel här hemma. Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Jag klarade det!! Jag såg hela filmen utan att somna! Ha en bra dag Morgonkram!