Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 2 december 2014

ATT TAPPA BILNYCKELN

Jag tror att det börjar gå troll i att jag ska tappa bilnyckeln.  Det är när jag sätter mig i bilen och har nyckeln i handen och ska stoppa den i tändningslåset. Då floff så trillar nyckeln ur handen på mig och ramlar ner bredvid sätet. Ibland hinner jag få tag i den innan den far under bilstolen. Men oftast inte,och då är det bara att kliva ur bilen och inta en obekväm ställning för att leta under bilstolen....
Nu har det blivit så att jag tänker när jag sätter mig i bilen att nu ska jag inte tappa nyckeln,och håller hårt i den.

Hjälper det? Inte då, idag var det dags igen. Jag hade precis varit inne och lämnat Bamse för trimning och gick ut och satte mig i bilen för att köra hem. När jag drar upp nyckeln ur fickan glider den mellan fingrarna och trillar ner bredvid sätet. Jag lyckas nästan få tag i den, men istället petar jag till den så den far under stolen.
Idag hade den verkligen gömt sig. Jag letade och svor där jag stod på knä på asfalten utanför bilen. Det är inget bekvämt ställe att leta på och svårt att komma åt.
En äldre gentleman kom fram och undrade om jag behövde hjälp. Högröd i ansiktet var jag efter att ha stått på huvudet och letat, så jag lyckades pipa fram att en ficklampa vore bra.
Han var vänlig nog att låna mig en som han hade i sin bil.
Och se, nu gick det mycket lättare och vips fick jag syn på nyckeln som gömt sig under några kablar.
Jag tackade gentlemannen översvallande, och hädanefter ska jag se till att det finns en ficklampa i bilen. Eller jo, jag har en men batteriet var inte laddat. Så jag ska nog ha två ficklampor.....


Bamse då, ja efter nästan tre timmar var han klar. Han blev så fin lille bubben♥

                             Julfin**

               

15 kommentarer :

yvonne sa...

Men vännen har du blivit valhänt(=man tappar allt)Bamse blev ju en snygging!!................................. fanns massor av olika rakhyvlar ,så jag blev osäker på vilken som var bäst! Kram!

Anonym sa...

du kanske ska den i ett långt snöre om halsen istället

Hörni sa...

Nämen åhh så fin han blev lille Bamse. Elsa behöver också friseras. Ska ta tag i det någon dag. :)

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Irriterande när saker hamnar under stolen - eller mellan stolarna!!

yvonne sa...

Nu tar jag ett skutt rakt ner i bingen.. Pöööössen och kramen!

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, jag blev jättenöjd! :)

Anonym sa...

Mors,,Ja saker man tappar i bilen har förmågan att hamna jävligt till..
Bamse ser lite moloken ut,undrar om han gillade behandlingen,men fin blev han..
Ja,det skulle vara en upplevelse att få se och höra kassorna på ICA leka fram en julmelodi..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! Jag hamnade mjukt mitt i sängen! Ha en bra dag Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Kanske du borde ha nyckeln fastsatt i något så den inte klarar att försvinna för dig! Ficklampa är alltid bra att ha med sig i bilen ändå! Så fin han blev din lille pojk! Kramiz

Paula´s Blogg sa...

Såå fin Bamse blev :)
Ja, detdär har hänt mej nångång också..

Ha en bra onsdag!

Kram

Rigmor sa...

Hur många gånger har inte detta hänt...*skrattar*...??!! Och dessvärre, en gång UNDER bilen...tur det var sommar när man skulle ligga där platt på magen och försöka få fram den, på en stor parkering dessutom...
Så fin han blev Bamseplutten!! Zambo skulle också behöva bli julfin, men hans frisör har just opererat höften så jag antar att det får bli efter jul...
Ha det gott vännen, en fantastisk morgon hade vi, men nu vet i sjutton...??
Kram kram

Gittan sa...

Men så söt han är den killen, om jag var en hundtjej skulle jag bli kär i honom. Sötnöt.
Kram.

Decdia sa...

Mamma tappar sina nycklar mins fem gånger om dagen... Alltså tappar som i att hon gör av med dem. Förstår inte hur hon lyckas, men jag blir kanske likadan om 24 år? :)

moi sa...

Bamse poserar som ett modellproffs ju! Urtjusig kille!
Jag tycker att jag allt oftare tappar saker. Vill inte riktigt forska i vad det kan bero på ;)
Kram

yvonne sa...

Hoppas att du har haft en bra dag!! Nu ger jag dej en stor nattikram och Pöööössssssssss