Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 20 december 2014

KNÄCK OCH JULKÖTTBULLAR

Jag sitter här och passar knäck smeten. Den är snart klar för att pytsas ner i knäckformarna. Ett litet pickelgöra, Men det som hamnar på plåten hamnar likväl i munnen sen, inte dumt alls för en som älskar knäck.

Mer jul sjunger dom på radion, och segare knäck, jo,jo....det gäller att tugga rätt så inte plomberna ryker.....
Köttbullarna tog jag ut ur ugnen för en stund sen, nu står dom på verandan för avsvalning. Provsmakade och godkända är dom också.

En solig fin dag med knappa 0 grader, perfekt, inga smutsiga hundar. Vi gick långrundan på förmiddan där dom kan springa fritt, så härligt tycker dom...
Stenar kan betyda godis av matte,
Men nu ska jag ägna mig åt knäcken...
Haa de...♥



9 kommentarer :

Annette sa...

Knäck är gott säkert bra tider för tandläkarna! Har också hållit på med lite inför julen. Bäst så känns det som! Har inte Tira fått några valpar i natt. Så åker vi in till djursjukhuset i Kumla i morgon!! Kram

yvonne sa...

Vad är pickelgöra?? Jag nattar mej nu Kram Och Pööössss!!!

Herr Nilssons Fru sa...

Inga knäck här. Men goa köttbullar - dina ser goda o lockande ut. Var de hundarna som fick provsmaka :)
Ja nu fryser de på lite, lite här oxå, hoppas de håller i sig.
Kramiz

Unknown sa...

försiktigt så du int ebränner dig, inte kul o få den där smeten på sig

Hörni sa...

Åh det såg gott ut det där!
Och en sån jättesöt bild på vovvarna. :)

Fenixmonas sa...

Här görs det bara bullar i år, jag varken orkar eller hinner då jobbet tar det mesta av min energi just nu. Kramiz

Anonym sa...

Godmorgon!
Ingen sol här, men massor av snö har det kommit!
Idag kommer dottern hem :)
Ha en fin dag!
Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Tack! Nu vet jag vad pickelgöra är! Idag ska jag INTE städa!! Ha det så bra Morgonkram!

moi sa...

Här är knäcken klar och det finns inte mycket kvar...
Själv fuskar jag genom att göra den i mikron....
Köttbullarna blev klara igår och idag är det sol så jag går snart ut!
Kram