Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 8 december 2014

O` HELGA NATT

Igår blev det i alla fall julstämning uppe på stan framför den vackra Nikolai kyrkan när den årliga O` Helga natt konserten hölls. Publik rekord på över 30 000 personer som stod där i duggregnet.
Bilderna lånade från Nerikes Allehanda

Vi hade tänkt gå, men vädret lockade inte, och man kan se konserten på julafton på tv 4.
Amanda och Ida var där med mamma och mormor. Jag kan tänka mig att Sean Banan lockade..**..

Idag har vi än så länge strålande soligt efter gårdagens urusla väder. Bara att ta vara på det. Så vi ska ge oss ut på en skön skogpromenad jag och vovvarna......

Suddig bild på bus Bamse...♥

16 kommentarer :

Rigmor sa...

Tycker bilden säger mycket...ja den av Peppemannen och Bamse...bus ska synas!!
Sen gjorde vi som ni, avstod från att stå på Stortorget och trängas, tror nästan jag skulle få lite panik. Vi har faktiskt aldrig varit där, utan väntat till julafton. När vi bodde mitt uppe på stan hade vi ju fördelen att kunna stå på balkongen och höra allt, men det var också fullt tillräckligt.
Ha en riktigt skön dag, och precis NU så tittar faktiskt solen fram här också.
Kram kram

yvonne sa...

Här är det SOL!!!!!..........Man blir så trött i ögonen av att se allt som fanns på Ikea! Filmen slutade med att Hamilton sa till journalisten hur hans flickvän hade dött och att hon skulle sluta skriva artikeln.Kram!

Anonym sa...

Jaha du randiga fönster,,säg den glädje som varar beständigt,,inte putsade fönster i alla fall..Nä varför ska man vara ute och trängas med 30 000 människor i skitväder,när man kan mysa i stugvärmen,,ni gjorde nog helt rätt..Haé Kram.

yvonne sa...

Du kan tro att det krävdes ansträngning för att hålla mej vaken Kram!

Hörni sa...

Kul när det händer något skojigt där man bor. :)

Härlig bild på vovvarna. Pepe verkar undra vad sjutton Bamse med de flygande öronen håller på med. :)

Anonym sa...

så många det var inte illa

har du satt på kontroll för jag måste numera ange en siffer kod för att få igenom kommentar

moi sa...

Som värsta rockkonserten ju!
Trodde att det framfördes härliga julpsalmer men så läste jag om "han den där Bananen"....
Inte sjöng han väl psalmer?
Kan du inte påminna om tv-sändningen lite närmare inpå?
Kram

Susanne P sa...

Oj....jag föredrar skogspromenader framför dessa stora samlingar. ;)

Kram

yvonne sa...

Dags för en trött skåning att tippa ner i sängen. Sov gott vännen! Kramen och Pööösssen!

Fenixmonas sa...

Här var det också sol igår och idag är det glansis på både gator o gångvägar...Kramiz

Nett sa...

Ja oj vad mycket folk som var på plats, förstår det att ni valde att stanna hemma. Det är ett ruskväder ute nu. Jag som är så frusen av mig känner det in i hela märgen även om vi ändå har en snäll vinter. Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Solen igår hjälpte inte med att få bort min förkylning! Idag hostar jag och har en väldigt sexig röst :-) Ha en bra dag Morgonkram!

Paula´s Blogg sa...

Godmorgon! Lite soligt hade vi ju igår :)
Och julfest med tjejgruppen var jag på!
Idag vattengympa o andra ärenden.
Vädret känns lite "väntande"..kanhända att det blir till blåsigt väder....
Ha en fin tisdag!
Kram

yvonne sa...

Varmt vatten med honung lenar i halsen! Kram !

Gittan sa...

En skogspromenad är ju klart bättre än en stor samling med folk och bättre att se det på tv. Bamse kanske inte kan vara stilla så länge ser det ut som. godingen. Kram.

Majken sa...

Vackra kort från tidningen :-)
Kan tänka mig att det var stämningsfullt för de som var där o Sean banan är ju för rolig :-D

Ja en fin kväll
Kram ❤️