Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 26 december 2014

JULEN ETT MINNE ATT BEVARA

Ja nu är snart denna julhelg över, och den blev så fin och bra som man kan önska sig. Allt fanns med, fin samvaro med nära och kära,god mat och man blir alldeles för mätt som vanligt. Tomten kom till barnens glädje,och säcken var fylld med paket...
Barnen blev supernöjda med klapparna, och lego var väldigt populärt...

LG,s brorsa har fått "pippi" på sån där mössor.Här har Amanda o Ida fått varsin..**
Minstingen i gänget var nöjd och glad hela tiden....
Hela julhelgen bjöd på ett fint väder. Ingen snö, men minusgrader,frostigt och ganska mycket sol.
Mycket promenader för att gå ner julmaten, och mattes glada goa "gubbar"..♥
Så nu lägger vi den här julen i minnenas arkiv.....

                              

12 kommentarer :

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

God fortsättning på er! :)

gittan sa...

God fortsättning på dig och härligt ni haft det. Ja visst äter man för mycket, konstigt är det men men. Härliga bilder och söta barnbarn. Och snart kommer ju en till.
Här har det kommit snö och det är 4 grader kallt i dag så nu börjar vintern, bättre sent än aldrig.Stora kramen.

Nett sa...

Trevlig jul ni verkar ha haft det. Underbar helg och jag älskar julafton, det är en mysig dag. God fortsättning till dig. Kram

Unknown sa...

cool bild på hundarna :)

Ama de casa sa...

Såg ut som en otroligt härlig julafton :-)

DEcdia sa...

Massa glada barn!
De där mössorna ser riktigt varma och goa ut.

Life of Johanna sa...

Härligt! :)

moi sa...

Med tanke på alla minusgrader vi helt plötsligt fått så kom väl mössorna till användning ganska snabbt?!
Kan tänka att även farfar blev glad för legot... Nog kan det väl behövas en hjälpande hand även där!
Nu är det lagom att lägga den här julen bakom sig och se fram emot nyårsfesten ;)
Kram

Anonym sa...

Hejsan,,ja julen är nu inlagd i minnesarkivet,där ligger nu de tindrande förväntansfulla barnaögonen,men även minnet av den mysiga samvaron med nära och kära..
Sänder även en sorgsam tanke till alla de som inte fick ha det som vi...
Ja Catrin får säkert en minnesvärt 40 års firande...Nu nöter vi ut dom sista dagarna av 2014 och tar oss snart an ett oskrivet nytt 2015..Haé Kram.

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, det är toppen för alla oavsett var tummen sitter! :P

yvonne sa...

Lego är alltid populärt! häftiga mössor....Jag SÅG dej!! Såg du mej?+ Jag hade blå tröja på mej Håller med att pengarna är bättre att ha i ögonen. Natti på dej vännen Kram och Pööösss

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka mysiga dagar. God fortsättning. Kram.