Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 28 december 2014

OTROLIGT VACKERT UTE, MEN FÖR KALLT

Jag är så nöjd med att det är fruset nu på marken och inga smutsiga hundar. Men det är för kallt i min smak. 15 minusgrader på morgonen och säkert ännu kallare på andra ställen runt om i länet. Lite "varmare" nu med minus 11.
Fast klaga ska man inte, rätt som det är så slår det om och blir skitväder igen med regn och dis.
Det är så vackert med den vita frosten och pyttelilla snö som kommit.
Två välklädda hundar med en påpälsad husse....
På en vecka har isen lagt sig så mycket att det går bra att ge sig ut på den. Många som utnyttjar det, och intresset för långfärds skridskor är stort.
Fryser man om fingrarna som jag lätt gör så kan man gå in i värmestugan och mysa vid brasan....


Dags att börja med maten, det finns fortfarande rester och det får nog bli en hemmagjord pizza med julskinka,korv o köttbullar på och så rejält med ost...**

Bild lånad från Google...

5 kommentarer :

Life of Johanna sa...

Ja 15minus är för kallt.. 2-3minus räcker!

Ja, vi har BF 6 mars så vi skall nog klara oss över nyår. När skall din dotter ha? :)

Aurora sa...

Håller med. Det är för kallt.

Kenneth sa...

ja bara o klä på sig :)
låter gott med pizza :)

yvonne sa...

15 minus Brrrrr.. Här var det minus 9 i morse........Jag äter knappt en halv pizza. Din pizza hade jag gärna velat smaka!! kram!

yvonne sa...

Om en stund ska jag krypa ner i bingen. Sov så gott vännen .. Kram och Pöössssssssssss