Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 16 december 2014

HUR MYCKET SNUTTAR KAN MAN ÄTA?

Igår bakade jag kolakakor eller siraps snitt som dom också heter. Alla gillar dom så det är perfekt till jul och lättbakat också. Ännu mer perfekt för mig..**
Det godaste är nästan snuttarna som blir när man skär dom i bitar, jag får verkligen lägga band på mig för att inte äta för många....
Det här fick inte plats i burken, och vi norpade av dom i går kväll LG och jag....
Burken står på verandan och innehållet är förhoppningsvis kvar till nästa vecka....
Igår kväll kom jag på att alla julkort måste skrivas. Idag ska jag lägga dom på brevlådan när jag hämtar dottern från gravidmassagen.
Idag blir det också bullbak. Jag trodde jag hade glömt köpa jäst så i går på eftermiddagen gick jag till affären och köpte.
Men när jag kom hem och la in jästpaketet i kylen så låg det redan ett i dörrfacket??..
Solen försöker sig fram än så länge, men frostigt väder betyder också halka. Så man får ta det försiktigt på isfläckarna...

Ha en fin dag...♥

10 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du..Ja han är bra Henrik..Även kaksnuttar smakar ju bra..
Jag sänder bara julhälsning via datorn nu mera..Haé Kram.

Anonym sa...

innehåller inte de samma som de andra?

Ama de casa sa...

Jag norpade en kaka ur burken... Sorry!
:-)

Decdia sa...

Alltså, såna kanter kan man äta hur mycket som helst av. Tror inte man kan räkna kalorier på "restavfall". ;) ;)

Annette sa...

Jag är tokig i själva degen också! Där hamnar det allt lite i munnen på mig. Ja nu närmar det sig för Tira. Ska bli spännande och se vad som kommer! Jag får inte fram din kommentar på hemsidan, hur en jag försöker!! Men jag får den på mailen så jag såg vad du skrivit till mig. Kram

yvonne sa...

Sätt silvertejp på kakburken.. Nu ska jag börja att förberedda mej för natten. ja du vet borsta bissingarna kissa sig själv och hundarna.. Kram och pööösssssssssssss

Anonym sa...

Ser ju gott ut :)
Här har det kommit snö igårkv o i natt! Så nu är det vitt..blir lite städning idag tror jag...
Ha en fin onsdag!

Kram

Fenixmonas sa...

Även jag skrev julkort igår och halka har vi också, men det ska bli mildare igen! Kramiz

Camilla sa...

Förra helgen gjorde jag ett bak ryck.
Bakade alla kakor och bullar som skulle bakas nu till jul.
Som sagt...hoppas att dom finns kvar till jul... ;)
Kram!

moi sa...

Jag ser till att det nästan blir fler snuttar än kakor när/om jag bakar.
Och de räknas liksom inte...
Kram