Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 5 december 2014

IDAG SKA VI DEGA

Och då menar jag inte att sitta och slappa, utan snarare tvärtom. På eftermiddagen kommer barn och barnbarn och vi ska baka lussekatter. Det är toppen att göra saker tillsammans.
Sen ska granen kläs också, och barn vill ju gärna hänga upp allt som finns så den lär bli "välhängd"...
Ha en fin fredag alla..♥
Bilden är från förra julen**

7 kommentarer :

moi sa...

Vi,dottern och jag alltså, samlades ju förra lördagen och gjorde lussebullar tillsammans.
En tradition både hon jag håller fast vid för det ÄR roligt att göra saker tillsammans!
Hoppas allt går bra och att granen orkar hålla upp all prydnad!
Kram

Yvonne sa...

Hoppas bulgar a Blevins bra . Min dator vill inte , nu blir det ipaden . Kram och puss

Yvonne sa...

Jag menar Bullar

Yvonne sa...

Jag fatttar inte ipaden vill inte skriva bra . Jag hoppas bullarna Blev bra .kram

Anonym sa...

ja det där har man gjort några gånger med barnen men nu är de inte intresserade :)

Camilla sa...

Visst är det mysigt att julstöka tillsammans! Julen är ju så mycket roligare när små barn är inblandade som fortfarande tror på tomten! Hoppas bullarna blev goda! Kram

Majken sa...

Åhhhh vad mysigt!
När mina barn var små så gjorde de pepparkakshus med mormor o morfar varje år och så gjorde vi alla gemensamt hemgjord julkorv :-)
Mysigt att göra sådant tillsammans :-)

Hoppas ni hade en toppen dag!
Kram ❤️