Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 8 november 2012

DET KUNDE GÅTT ILLA

Igår kväll  hade det frusit på och dom varnade för ishalka på vägarna.  Ishalka var det även på våran utetrapp och där klev jag ut med soppåsarna i var hand, sen for jag bara i väg och landade på baken med en redig smäll som kändes i hela kroppen. En sån tur att jag inte hade Bamse i famnen, nu blev det soppåsarna som for all världens väg. Ont har jag och är alldeles blågrön lila på ena skinkan. Men vilken tur att jag inte bröt nånting.
"Barnvakt" har jag haft till Bamseplutt på förmiddagen så jag tog mig i väg och handlade på Maxi. I dag fick jag lite adventsstämning när jag gick bland julsakerna. Kan bero på vädret kanske,gråtrist och regnsnöslask.
                                            Bild lånad på nätet..*

                           

23 kommentarer :

Sanna sa...

Fy sjutton vad otäckt det är med all halka och bara för den skull gjorde vi om hela vår yttertrappa för ett par år sedan och den är verkligen halkfri numera. Rek. detsamma så slipper du göra om den här tavlan. Kostar lite men är klart värt besväret.

Blåser på det onda och hoppas du slipper fler färger på rumpan..hehe

Kramisar!

Roggan sa...

Inget vidare att sätta sig sådär. Nu har du två charmisar att ta hand om. Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Uch o fy halka kan vara oförutsägbar, inte alltid man ens ser de är halt. Tur du inte skadade dig värre, men du kommer säkert att känna av de i rumpan en lång tid framöver.

Någon advent eller julstämning har jag inte kommit i ännu:)

Kramiz

Carina Sjölund sa...

Denna otäcka halka. Nästan så man ska ha broddar, bara man går till påstlådan :)
Ta det försiktigt nu när du är ute!
Kramen vännen♥

Yvonne ♥ sa...

Men du.. det var otåckt att du slog i baken. Det kan ta lång tid innan det känns bra..lyssna nu till sin kropp och ta det så lugnt!. Kram!

Åse sa...

Usch det där kunde gått riktigt illa ! Kram

Rantamor sa...

Men uschja nu får man allt börja ta det försiktigt och känna sig för innan man bara stövlar på ut på hala trappen...
Sån tur att du inte slog i svanskotan det brukar göra ont...länge.

Var försiktig nu.

Tjingelingen.

Äppelblom sa...

Men oj så illa det kunde ha gått.
Mitt otursår vad det gäller halka var 2007. Januari - bruten handled, oktober - spräckt knäskål.
Var försiktig och hoppas allt det onda släpper snart.
Kram till dig och trevlig helg!

Siita sa...

Vilken tur att du inte slog ryggen lr huvudet i trppan. Jag vet hur det känns att halka kull. Här har vi något vitt som ligger kvar ute. Gubben fick ta nu sats ikväll han kom inte upp förta försöket. Kram

Aurora sa...

På det där viset skadade jag min vrist för 6 år sedan. Jag slet av ett ledband och i foten ligger det lösa benbitar.Hade op-tid när jag insjuknade i Leukemin. Under tiden blev foten bättre och op ställdes in tills vidare. Kram

Hörni sa...

Aj aj aj! Hoppas det onda går över snabbt. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Tur det inte gick värre än så, men sån otur att du slog dig. Gå försiktigt nu.
Kram.

Anonym sa...

Den första halkan brukar slå till så här års man får se upp. Här blev det Jannes Goda Pannkakor till middag idag ! Ha det bra !

Yvonne ♥ sa...

strax dags för kudden. Natti vännen och sov så gott!! Kram och Pööss!

Semester & Mat sa...

Hade kunnat gått riktigt illa.
Man kan ju nästan tro att jag gjort mig en rejäl vurpa, har så ont i ländryggen utan att veta varför.
Ja snart är det advent, härligt :)

Kram

Maria sa...

Ja fasen vad fort olyckan kan vara framme, hoppas du känner dig bättre i ändalyckten.
Kramizar

Majken sa...

Ajajajaj det där kunde gått riktigt illa!! Vilken tur att du klarade dig så bra iaf :-) Nu får gubben salta på trappan!!

Jag har köpt ett ljus på rusta som luktar kanel Det doftar pepparkaka i hela rummet när man tänder det sååå mysigt :-) Ska köpa ett till då mitt nog tar slut innan jul ;-) Julen är en mysig tid & nu börjar man känna att den är på G så sakteliga :-)

Ha en godnatt!
Kram

Fenixmonas sa...

Å´nej! Det kunde gått riktigt illa! Ändå tur i oturen att du inte bröt något. Kramiz

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen! Det är lätt att fastna vid TV speciellt när man sover. Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Fy tusan, inte alls skoj att ramla sådär. Hoppas du inte har alltför ont vännen <3
Stor kram och ha en mysig dag nu!

"Gasfoot" sa...

God fredag morgon Mita!

”Aja baja” vilket eländes elände du åkte på när du halkade med soppåsarna.
Det var tur att du ändå klarade dig så som du ändå gjorde.
Då Valborg var i livet halkade hon också och krossade höften och bröt lårbenet så det kan gå väldigt illa.
Försök nu rehabilitera dig på bästa sätt även om du får stå ut med smärtorna i några dagar.
Önskar Dig och övriga familjemedlemmar en trevlig helg.

Smack på det blågröna som även är lila!

syren sa...

Aj det där låter ju inte bra! Hoppas på snabb bättring.kram

Anonym sa...

sånt där kan skada diskarna