Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 3 november 2012

TYNGRE ÄN MAN TROR***

Inte väger Bamseplutt så mycket,men om man ska bära honom ett tag så känns det. Vi tog förmiddagsrundan nere vid Rynningeviken, och det det blir för långt för honom att trava runt hela svängen, så emellanåt blir han buren. Men han är otroligt glad att skutta runt bland alla nya dofter. Peppe kollar då och då att han hänger med.
Gråväder har vi, ja mestadels i alla fall även om solen försökte lite förut. En riktig slappardag och det blir inte mycket gjort. Gubben sitter och kollar på fotboll och hundarna ligger och sover.
Amanda och Ida kom cyklandes förut med mamma och pappa. Så dom stannade till för ett fikastopp.
                                            
Kvällen i går blev väldigt lyckad och supertrevlig. Vad blev det för mat då?

             Ja temat var Thaimat och det fanns mycket gott att välja bland så nog var man proppmätt efteråt.

                   
                               
Bamse skötte sig bra och blev mycket kelad och gosad med. På slutet sov han i mattes knä och när vi kom hem så blev såklart Peppe väldigt glad och dom busade en stund . Sen så somnade dom och Bamse sov faktiskt till straxt före sju, då var det dags att gå ut och kissa. Men sen somnade han om så det blev en liten sovmorgon..*
Men nu tror jag att det behövs lite mer kaffe, en sån här grådag blir man lite extra seg och trött.
Ses....♥
             
Happiness

15 kommentarer :

Siita sa...

Grådag här med idag, men solen försökte en vända. Den 10 lr 17 nov är vi bjudna på vokmat hos kompisar. Kram

Yvonne :-) sa...

Maten ser så god ut!! Bra att Bamse skötte sig och att han fick följa med.SV:Nu fick din gubbe ett bra tips! Jag hade svårt att somna utan nattakram.Men till sist så somnade jag.Tar dubbelkramen med mej till sängen så att jag säkert somnar ikväll! Kram!

Aurora sa...

stundtals har solen varit framme. Inga långa och absolut inte många stunder. Vad göra. Man sitter inne och myser. Kram

"Gasfoot" sa...

Oj vad maten ser god ut och maten var troligen höjdare.
Hade det funnits en Thai-Restaurang i glesbygden så hade dom haft en säker kund ikväll. Vilken matmamma!
Fortfarande grått och disigt i luften och snö på maken i Norr.
Önskar er en fortsatt trevlig lördagskväll.

Smack mitt bland all den goda Thaimaten.

Majken sa...

Åhhh vad mycket gott din dotter bjöd på :-) Ser fantastiskt ut....
Vad bra att det gick bra att ha med sig Bamse.. Kan tänka mig att Peppe var lite avundsjuk...

Vad skön med sovmorgon & alltid kul med lite fika besök kan jag tänka mig. Fina tjejer :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Godnatt vännen och sov så gott.Pööösssen och Nattikram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Inatt har jag sovit gott.Det beror nog på att du nattade mej så fint! Ha en bra dag! Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Vilka fina tjejer =) Låter som nihade det jättemysigt! Ha en härlig söndag nu med. Kram <3

Anonym sa...

vilken fin bild på tjejerna o tänk om man hade turen o bli buren :)

Rigmor sa...

Vilket finbesök du fick!! Goa småtjejer...fikasugna...tror nog det var något mer som drog, å då inte farmor och farfar...!! Bamseplutten, charmat alla i sin omgivning, precis som det ska vara när man är en liten valp.
Tänk, jag tyckte jag såg solen en liten, liten ynka stund igår...och likaså i morse. Mannen här i huset tror att jag börjar se hägringar eftersom jag gnäller jämt att det aldrig är vackert väder...och jag är rädd för att han har rätt!!
Ha en fin söndag vännen!!
Kram kram

Majken sa...

svar: Jag tycker oxå om Ugglas sätt att ställa frågor till de andra i Så mycket bättre. Han verkar påläst. Jag tror han har läst om dem innan inspelningen så att han kan få ut så mycket som möjligt av dessa möten :-)
Han verkar inte alls vara bösig & barnslig & tuff utan genuin äkta & djup :-)
& JAG har sprungit på honom.. så jag vet att han är stor i orden men liten på jorden :-)

Ha en fin söndag :-)
Kram

Åse sa...

Åh så mycket godsaker förstår att ni blev mätta och belåtna , här har det bjudits ömsom regn och ömsom sol denna söndag ! Kram

Yvonne sa...

Du slängde sömnpulver i mina ögon . Ha en bra kväll!

Yvonne sa...

OK! Då får vi se om vi klarar av att hålla oss vakna. Kram!

Anonym sa...

Hej du,,Ja det har du rätt i "Trolskt",blir ofta fina bilder...
Läckertser det ut på bordet,så inte konstigt att du blev proppmätt,,klart dom små godingarna vill komma och hälsa på Bamse,Peppe,,Haé Kram.