Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 27 november 2012

SNÖ I ÖRAT**

Jamen hur kul är det med iskall blöt snö som susar in i örat hela tiden. Det hjälper inte mycket att hålla huvudet snett heller. Igår hade jag mössa på mig och jag undrade varför i hela friden jag inte tog det i dag när det blåser och snögloppet står på tvären. Nu får vi väl så vi tiger vad det gäller vinter och snö. Det ska tydligen snöa tills i morgon em. Hoppas kan man ju att det inte gör det, sen ska det visst bli kallare också och då fryser det på och blir halkigt.
Det enda jag önskade mig det var ett par minusgrader och sån där fin frost som ligger över allting, det hade räckt väldigt bra..*
Idag har det varit mörkt hela dan nästan,mysigt i alla fall för då kan man ha adventstakarna tända hela tiden.
Peppe har inte gillat snöblasket och blåsten,Bamse däremot han pinnar glatt på helt obekymrad, tänk så olika  vovvsingarna kan vara..**
En stor och en liten som letar godis....
Visst är han bedårande söt lille bus Bamse?  Han är så duktig att vänta på varsågod innan han får ta godisbiten..*
Goa fina Peppekillen vill helst gå in nu,och jag håller med honom. Det är betydligt mysigare inne..*

Vad blir det för mat i kväll då?  Jo det blir fisk med ägg o persiljesås, dags att börja med det.  Sen tror jag banne mig att det blir en glögg i kväll också. Man måste ju inviga det första snöfallet..**
Haa de....♥

23 kommentarer :

"Gasfoot" sa...

Vitt! Vitt Vitt! Vare här.
Klar himmel som ”soppa på en spik”.
Minus 10 grader och tusen tindrande stjärnor som bara man kan se här uppe vid Polcirkeln.

Ha en bra vecka med era fina och vackra vovvar.

Diana sa...

Så söt lille Bamse är! Vi skulle tydligen få riktigt kallt till helgen, huga! Vi har ju blivit lite bortskämda än så länge...

Anonym sa...

fint med snö men vi har enbart fått regn här :(

Majken sa...

Här har det regnat på längden, tvären, bredden & så har det blåst isvindar.. Hade varit mysigare med snö...

Hoppas du får ur snön ur örat & får en fin kväll!
Kram

Hörni sa...

Vad söta de är, och så fina regnkläder. Elsa fick ett vintertäcke idag, men det var lite stort så vi får byta.

Veiken sa...

ISCH! Snön kommer allt närmare nu....
VILL INTE..... men vad ska man göra? ;) Kramar

Annette sa...

Ja snö har vi fått nu.Så vitt och ljust det blev ute.Peppe ser ut som Tira brukar göra.Ska bli kul att se om man får ut henne om en stund.Tess går det bättre för.Han är allt bra söt Bamse.När han sitter så vackert och väntar på godiset.Kram vännen

Malin sa...

Hellre snö än som här, regn HELA dagen... Och ja han är toksöt Bamsekillen <3
Kram

Carina Sjölund sa...

Här snöar det oxå i kväll!
Men det är nog ingenting som kommer att ligga kavar.

Klart Bamse vill vara ute :) han är ju så pälsig. Men Peppe gubben gillar det inte alls, ser jag.

Puss på nosen till snyggingarna♥
Kramen rar vän♥

Herr Nilssons Fru sa...

Här snöar det INTE...tack o bock:)
Vilka fina täcke de har hundarna. Är de värmetäcke eller regntäcke? Jag har inga kläder till mina damer, bara reflexvästar ..hihi. Men ibland funderar jag på regntäcke faktiskt, som idag när vi var ute..de tar en stund innan de torkar även om de regnade väldigt lite.

Härliga bilder.
kramiz

Anonym sa...

Kväller,,Usch o fy,snöslask,,jag har tur här har inget kommit nerfallande än,,peppar peppar,,men hör att dom hotar med snö i natt,,klart du ska ta en glögg i detta rusk som du har..Haé Kram.

Yvonne sa...

Ingen snö här. Bella tycker inte om snö,men Ulla tycker det är ganska kul..Nattikram och Pööösss!

Diana sa...

Sv: jag gillar inte julmat så jag välkomnar alla nya idéer... :)

Siita sa...

God morgon. Jag sa ju åt dej att klä på dej ordentligt. Gubben har nog en dm snö på sin bil. Här har kommit massor. Fina bilder som vanligt. Kram

Fenixmonas sa...

Förståndog kille din Peppe...det är allt bäst att få vara inne under vintern...Jag skulle gärna gå i ide, fast jag väntar tills julen är över för den är trots allt mysig! Kramiz

Åse sa...

Snö och frost, här bjuds enbart regn och grått det blir inte ljust på hela dagen och jag vill nästan inte vakna. Kram

Anonym sa...

Morsning,,ja dessa stolar får säkert många ögonbryn att åka upp i pannan,,men kul ser det ut..Vädergubbarna fick tji,,ingen snö här,Än..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Det var väl ett bra förslag att önska sig en latdag! Ha en bra dag idag! morgonkram!

Anonym sa...

Ja du får sätta på dig öronlappar toppluva lovikavantar yllesockor klappkängor och bumsduk runt halsen så är du garderad sedan Hehehehehehe !!!!! Ha det bra !

ansepanse sa...

visst är vovvar olika, Sluggo avskyr det blöta och Nemo han travar på som vanligt och bryr sig inte alls om att vädret inte är det bästa
visst är han söt din Bamse men det är Peppe också
Sv: nejdå, J har ingen ny mobil, han är inte vän med den ändå :)
kramar

Rigmor sa...

Hahaha...man kan nästan se hur Peppekillen lider...och söta busen är helt obehindrad av allt som kommer ned!! Får väl hoppas du drog ned mössan ordentligt idag, för det är än värre nu tycker jag...blött, kommer i sidled och är allmänt otrevligt. Kul med en massa minusgrader sen till helgen...lika bra att ta skridskor till jobbet istället...
Ha en fortsatt bra dag, nu är det bara att ta med sej ett ägg och lägga under pedalen och sen sätta sej vid ratten...
Kram kram

Anonym sa...

Hej i slaskvädret..Ja inte var det i går som man hörde Thory sjunga Sjöman,inspelningen gjordes för drygt 50 år sen,,så du har helt rätt det känns länge sen..Haé Kramen.

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Jag håller med Peppe. Han har förståndet då det gäller snö ... hahaha :)