Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 5 november 2012

LUGNET EFTER STORMEN

Just nu är det tyst i huset, men för en stund sen så hade Bamse ett tokryck och for runt som en virvelvind. Samtidigt ville han ha fart på Peppe också, och det lyckades han med så det vart fullt ös här inne. Men då var det dags att blåsa time out, matte kan faktiskt vara riktigt bestämd när det går till en viss gräns. Peppe vet vad som gäller när matte har den rösten och hoppar upp på sängen och kikar under "lugg"..vadå, jag gör ju ingenting??
Bamse var det svårare att få stopp på, med ett sprattlande knyte i famnen gick jag ut i köket och satte mig med honom. Han blir lugn rätt fort eftersom han gillar att bli kliad på magen. Sen efter ett tag så la jag ner honom i hans bädd och nu sussar han så gott.
Regnar gör det och har hållit på hela eftermiddagen. Trist är det, men det är ju inget att göra åt. Nu längtar man verkligen efter fina dagar med krispig frost och slippa torka tassar hela tiden.
Vi har i alla fall varit ute en hel del. Bamse fick sin lilla prommenad med koppel. Då träffade vi en liten pudel som heter Baloo. Först var Bamse lite försiktig och hälsade hellre på Baloos matte,men det är klart,hon hade ju lite smågodis som hon bjöd på..**
Jag har varit nere i tvättstugan på eftermiddagen och fixat med tvätten. Konstigt nog så protesterar inte Bamse nånting då när man går ner där. Men att gå ut genom ytterdörren då blir det högljutt värre..*
Ja det var lite från "hundhörnan" nu ska jag inte trötta ut er mer med det.

                               
Ikväll behöver jag inte laga nån mat, i går eftermiddag gjorde jag en stor ugnspannkaka med bacon den räcker till ett helt kompani..**


                                               


                       

18 kommentarer :

Aurora sa...

så det lilla barnet vill ha fart på oldboysen? Ha inga värdesaker framme som kan åka i golvet.

Rantamor sa...

Måste läsa ikapp mig lite och se hurdat du haft det i helgen, och det syns att du haft en finfin helg.
Och vovvarna rusar fram och får säkert ett å annat att flyga i luften.
Jag vill ju inte alls ha vinter ännu men ikväll blev det plötsligt omändring igen efter alla plussgrader så nu är det -4 och riktigt frostigt.

Ha det fortsatt bra.

Villa Frejas bokblogg sa...

Kan riktigt se framför mig hur de busade runt därhemma, i full fart :)
Kram.

Maria sa...

Det är ju bra med aktiva hundar som får igång matte också. Gott att Peppe tycker de e kul med den lille vilden, kan tänka mig att han tröttnar på honom också emellan åt.
Ha de gott/kramen

Ama de casa sa...

Vad taskig du är som avbryter när som har så skoj ;-)

Anonym sa...

Kväller..Oki,bus i huset,skönt att Peppe fattar när det är dax att ta det lite lugnare...
Skojar du,ugnspannkaka med bacon,,,gissa vad jag gjorde i går,,Ja just precis,Ugnspannkaka med bacon,,så liten är världen..Haé Kram.

Annette sa...

Hihi full fart inne kan nästan se Peppe hur han ser ut.Det var likadant här Tira visste så väl att inne fick man inte busa.Men kom av sig när Tess fick sina ryck som valp.Den pannkakan såg mumsig ut.Jag hoppas också att det blir lite kallare snart.Är ju så lerigt ute nu.Ha det gött.Kram

Susanne P sa...

Hahaha! Jg kan riktigt se hur Peppe ligger och ser oskyldig ut... :)
Kram

Yvonne sa...

Jag tycker om när du berättar om dina "pågar"..Jag har varit hos massör,hon var jätteduktig. Är bättre i ryggen men det kommer nog att ta ett tag innan jag är helt bra. Nattikram och Pööösssen!

Majken sa...

Jag kan gärna höra mer om dins killar... jag blir inte trött på det... Jag tycker dem är mysiga :-)

Zingo han har ju flera kompisar som vi hälsar på när vi möts på promenaderna, men Zingo hejar först på hunden sen på matte/husse ordentligt & sedan tbx till hunden. Han hälsar ALLTID på människorna & en del matta/hussar blir förvåande.. & det vet inte riktigt hur de ska uppföra sig.. det gör iof att jag blir förvånad för jag sätter mig mer än gärna på huk om jag träffar en hund... Men med en så stor hud som Peppe behöver man knappt böja sig iof ;-)

Ungspannkaka är inte dumt :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Kväller,,Tackar det kan bli fina bilder när det är disigt..
Nä jag skojar inte,,jag gjorde ugnspannkaka med bacon i går,,det var säkert 2 år sen sist,,Kul..Haé Kram.

Hörni sa...

Hahaha, Bamse är verkligen lik sin mamma till både sätt och utseende. :)

Åse sa...

Det där tokrycken är härliga men det finns en gräns , ibland är det svårt att ta till den där rösten när man samtidigt har lite svårt att hålla sig för skratt ! Kram <3

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Att ha ont i ryggen är jobbigt,ja det vet ju du.Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Tog ledigt idag, annars hade jag fått skrapa is. Solen skiner här nu, gött efter allt regnande. Ska ta några kort på sånt jag handlade igår. Men inte allt. Kram till dej o vivvarna

Fina Frun sa...

vad skönt att slippa laga mat idag då. Det ser jättegott ut!

ansepanse sa...

vi hade fint väder på förmiddagen men sedan kom regnet :(
skulle velat se de där stollerycken :)
Bamse känner väl på sig att du är hemma ändå fastän du försvinner till tvättstugan
kramar

Nett sa...

Full fart i hemmet :) Kram