Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 21 november 2012

JAG KUNDE INTE HÅLLA MIG...*

Ja alltså nu är det inte så illa som det kan verka på rubriken..men det var bara det att när jag var till Maxi på förmiddagen, "barnvakt" hade jag, jo när jag kom in på Maxi så drogs jag som en magnet till julsakerna. Men nu kan det väl vara lite ok att köpa nånting tänkte jag. Så det blev ljus, det andra gick jag ståndaktigt förbi, tomtar och andra julpyntgrejer..*
En sväng in på bolaget blev det också att införskaffa vinglögg. Det kan man värma sig lite och avnjuta nu tycker jag.
Mindre trevligt var den här blanketten som låg i brevlådan när jag hämtade in posten...
Just i vårat område har jag inte hört om några inbrott, men man har ju läst i tidningen att det varit ganska nära ändå. Olustigt är det,och det gäller att vara observant. I går kväll när Peppe och Bamse var ute i trädgården så ställde sig Peppe och tittade stint ut mot gärdet och morrade och sen började han småboffa,nånting var det,men det kan ju lika gärna ha varit något djur...*
Dags nu att dra i gång med maten, ikväll blir det baconlåda, bloggvännen Hebbe gillade den och hade faktiskt gjort den för ett tag sen.
                          Bild lånad på nätet..*

                            
Idag har det varit skapligt väder trots att dom utlovat regnskurar. Uppehåll och till och med nån liten solglimt emellanåt,inte klagar man på det.
Dagens vovvebild.. lite suddig eftersom motiven inte är stilla precis...*L*..
               
                                  
Haa de....♥

23 kommentarer :

Siita sa...

Tråkigt med alla inbrott. Hoppas slippa dom. Uppehåll här med, men någon sol såg jag inte. Kram

Yvonne sa...

Det är nog många tjuvar som är ute nu och rekar. Tryggt att ha larm!Det gick bra på ögonkliniken.Alla kan ju inte virka och sticka!Du har många andra fina förmågor.Kram!

Hörni sa...

Men fy vad jobbigt. Bäst att vara försiktig och uppmärksam. Men man kan ju inte vara rädd hela tiden heller.

Hahaha, det är svårt att fota hundar, av tio tagna bilder kanske en är skarp och på den ser Elsa uttråkad ut. ;D

Annette sa...

Det är tråkigt med dessa inbrottstjuvar som är på G. Särskilt när det är så här på hösten och mörkt.Vi fick skaffa Securitas larm vi som bor här.Så man får ha grejerna i fred kanske.Va Marita ingen tomte köpte du.Jag kan inte gå förbi som du gjorde.Älskar tomtar i alla dess former.Nej snart är det bonde då måste man kolla.Kram vännen

Sussi sa...

Det är så himla läskigt när ens voffsing gör så. Nåt ser dom. Och konstigt nog så händer det nästan jämnt när man är ensam hemma! Det där stora ljuset stod jag och tittade på på Kvantum. Det var såååå nära att jag köpte det men jag stod emot. Fast jag vet inte hur länge jag orkar hålla det uppe. Känner jag mig rätt så har jag säkerligen köpt det där ljuset snart ;)

Kramisar

Anonym sa...

Tråkigt med inbrott och problem. Inbrotten brukar öka vid helger som jul osv pga att folk reser bort. Ha det bra !

Semester & Mat sa...

Otäckt med alla inbrotten.
Ska på rusta imorgon, hoppas att jag själv kan hålla mig ifrån julsakerna. Vill inte börja på för tidigt och längta efter julen...

Kram

Majken sa...

Vad mysigt att inhandla lite julpynt :-) Ljus går ju alltid åt & glögg är ju så himla gott :-)

Hoppas du slipper se ngr inbrottstjuvar... men OM du ser ngn så är de dem med kofot ;-)
Nä skämt & sid... ser du ngt konstigt så hör av dig till polisen...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne :-) sa...

Ska strax tippa i säng. Sov nu så gott i natt.Kramen och pööösssen!

Diana sa...

Usch vad otrevligt med en inbrottsvåg. Själv väntar vi ett brev från polisen då de inte hittar några vittnen till en skjutning och därför kommer skicka ut brev till alla i närheten....

Fenixmonas sa...

Hemskt med alla inbrptt som nu tycks ske överallt, ingen trygghet någonstans! Kanske det är lite bättre att bo i lägenhet när sådana tjuvar härjar...Nej tyvärr är inte våran Maggan lika pigg idag...bilden togs för tre år sen. Kramiz

Camilla sa...

Dumma inbrottstjuvar. Är det någonstans man vill känna sig trygg så är det väl i sitt eget hus. Men inte då..då kommer dom och förstör.
Hoppas att dom håller sig borta från ditt hem!
Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de e redigt skit att inte folk kan hålla reda på ditt och mitt o hålla sig till sitt. Skönt ändå med hundar, även om de inte äter upp folk så säger de till och blir situationen allvarlig så äter de upp folk :) i vår by har i stort sätt varje hus flera hundar:)

Baconlåda såg gott ut, de får man prova - recept, kan jag finna någonstans eller

Kramiz

finafrun.se sa...

Ruggigt med inbrottsrisken! Hoppas ni klarar er.

Jag kan inte heller hålla mig från att köpa julsaker. Jag har ju mer än vad som får plats egentligen i förråden, men det finns ju så mycket nytt och fint!

kram!

Browneyedgirl sa...

Mysigt att handla hem jul saker =) Och glögg, ja det kan man få njuta av nu tycker jag <3 Mindre trevligt med inbrott förstås. Hoppas ni klarar er bra! Kramen

Äppelblom sa...

Obehagligt med inbrottstjuvar. När jag går och lägger mig, så tänder jag 2 lampor utomhus, så att det ska vara upplyst och mindre frestande att smyga omkring och hitta på sattyg. Än så länge har det varit lugnt i vårt kvarter.
Må så gott och kram!

Rigmor sa...

Dagens vovvebild...helt underbar!!
Brevet...det är inte roligt det som händer runt omkring nu!! Förskonade än så länge på vår lilla bygata, men i trakten här omkring har det cirkulerat lite skumma bilar, och tydligen hjälpte det inte att polisen tog några tillhörande en liga för en tid sen. Otrevligt, men ni har ju ett eget vaktbolag där hemma...tur det!!
Snygga ljus du fyndade!! Tänk att det finns så mycket till julen som man "behöver"...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Yvonne sa...

Dom sa att det var bra att jag var med Kjell.Han fick naturligtvis bedövning.. Kram!

Diana sa...

Sv: haha, Batman kan få hela dammhuset när det är dags. ;)

Diana sa...

Sv: Jag kan låsas som om smutsen på fönsterna är frost! :)

Siita sa...

Hejsan. Skiter i juntan idag. I morgon ska jag hem o byta om sen till en jobbarkompis på tacos. Vi ska vara 4 st. O det var henne som jag virkade 4 bordstabletter till. Sen åker vi hem, ja efter maten. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Ja njut av musiken du,,den är inte så dum,,Du kan ju klura på bildrebusen under tiden..
Ja Baconlådan gillar jag,så enkel att få till..Ja hoppas du slipper dessa förbannade tjuvar,,Jag har haft skitväder hela dagen grått o regn..Haé Kram.

Hanna sa...

Tråkigt med inbrott!