Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 20 november 2012

TRASIGA LJUSSLINGOR

Jag tror baske mig att det är samma sak med ljusslingor som med adventsljusstakar, ja att när man plockar upp dom så funkar inte en del. Gubben skulle börja sätta upp några slingor och det var bara två som funkade. Vi är inte först här på gatan,flera stycken har börjat redan. Men det är ju så gråtrist och mörkt så nog kan man lysa upp lite,och det blir ju så fint med alla glittrande ljus..*
Bilden är lånad på nätet..*
Det får bli en tur till Rusta,där får man ju mycket för pengarna,eller?..*
Fönsterputsning blev det också på eftermiddagen,bäst att passa på när man får hjälp. Så nu är sovrummet klart också,bara köket och tv rummet kvar..

Bild,ja lånad på nätet**
Klockan har dragit iväg så det är hög tid för att börja med maten, ja vad blir det i kväll? Jo ugnsstekt falukorv och potatismos. Det går rätt fort att göra.
Ha en fin kväll...♥

18 kommentarer :

Åse sa...

Det går fort att göra och gott är det oxå, varför är det så varje år att de där ljusslingorna inte fungerar , de funkade ju när man plockade ned dem ! Märkligt. Kram

Siita sa...

Hoppas våra slingor med granris från Rusta funkar. Ska prova i helgen. Hoppas det går bra. Kramar

Semester & Mat sa...

JAg börjar på längta tills att få tända adventsbelysningen nästa helg. Har sett att vissa redan börjat med slingor utomhus här, ser så mysigt ut!

Ha en fin kväll!

Carina Sjölund sa...

Så är det varje år. På adventsstakarna funkar ungefär tre av sju. Vad detta beror på vette katten :)

Å den maten är så god. Sonen bara älskar det :)

Ha en fin kväll vännen!
Kramen

Herr Nilssons Fru sa...

Oj vad du är duktig o har kommit långt. Jag bara tänker jag, oh vet du, när man bara tänker
"putsa fönster" så blir dom inte putsade. Men jag har så mycket att tänka på, på jobbet nu så min tankebank är begränsad:)

Så härligt de ska bli med alla ljus som ska brinna i alla trädgårdar sedan - underbart.

Kramiz

Äppelblom sa...

Kanske bäst att kolla över alla elektriska prylar som snart ska plockas fram.
Ugnsstekt falukorv och potatismos hos oss också idag.
Ha det fint och kram!

Yvonne :-) sa...

Maten ser smarrig ut!!! Jag har sett mannen som talar med hundar ikväll.Nattakram och Pööss!

Annette sa...

Det blir fönster putsning här också.Men det får jag ju ta på fredag.det är ju mörkt nu när jag kommer hem.Vi har satt upp slingorna då fungerade allt.Bara att hoppas det gör sen också när allt ska tändas.Ungsfalu det är mums.Sov gott för det kommer nog jag göra.Kram

Majken sa...

Ja tänk att det alltid är ngt som är sönder...
Ja på Rusta får man mer för pengarna... & Harald Nyborg vill vara billigastes och Ö&B där är priset skillnaden.. På Jysk är det alltid Rea :-D

Mums för ugnsbakad falukorv och mos :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Hörni sa...

Våran slinga till balkongen är nog också trasig. Bäst jag kollar upp det imorgon. :)

Fenixmonas sa...

Jo, nu är det dags att börja...ska bli så gott att få lite upplyst runt knutarna! Fast det där med trasiga lampor är ju återkommande varje år...knepigt egentligen när de fungerade när vi la undan dem...kramiz

"Gasfoot" sa...

Har tröttnat på dessa ettårsbelysningar som inte fungerar från det ena året till det andra. Fäster upp Julgransbelysning för utebruk på altanräcket för dom är mera stryktåliga och lyser upp bra.

Har putsat mina fönster i köket minst 4 gånger men får dom inte blanka. Ser illa ut då solen lyser. Har väl tummen mitt i näven?

Falukorv i ugnen med ”pantoffelmos” är smarrigt värre så njut av matstunden vid middagsbordet.

Önskar dig och övriga familjen en bra dag.

Ps: Ligger lite lågt som du troligen sett eftersom jag först måste inhandla ett Photoshop-program till mina bilder. Ds:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen! Hoppas att du känner dej bättre i ryggen..Ha en bra dag! Morgonkram!

Majken sa...

Du har ngt att hämta inne hos mig :-)

Ha en fin onsdag!
Kram

Afrodite sa...

Usch, det där med trasiga lampor och slingor känns igen! Jag VET att jag måste köpa en ny slinga till julgranen i år...
Kan dock inte fatta att det redan är dags för jul-bestyr...
Kram på dig!

Anonym sa...

Hej du..Ja dom är bra,synd att dom splitrades,men sångaren Jan håller igång fortfarande..
I dag blev det en skön dag +9,5 nu,växlande sol/mulet..Haé Kram.

Veiken sa...

Jag tycker att ljusslingorna kunde vara uppe hela året. Snyggt är det.
Du kommenterade inne hos mig i samma ögonblick som jag publicerade ett inlägg om julmarknad. det måste varit en krock i cyberrymden :) Kramar

Rigmor sa...

I mitt nästa liv ska jag bli ljuskedjetillverkare...undrar hur många det går ut per hushåll och år...?? Idag har jag investerat i ljus också, ledljus modell blockljus från Clas Ohlsson. Såg det i söndags hos f.d. grannen, jättefint ljus som såg så naturtroget ut, och det hade hon utanför dörren i en lykta. Jag har ju kört med gravljus i dessa utelyktor, men nu blev det blockljus, i vax dessutom, två för 129:-, sen får vi se hur länge batterierna räcker...Snyggt blev det i alla fall!!
Gud så gott med ugnsstekt falukorv...det var länge sen!! Får väl ta alla prinskorvarna jag köpte idag...var till Lithells en sväng, det ligger ju på vägen hem, och laddade upp inför julen.
Ha det så gott!!
Kram kram