Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 23 november 2012

PUSSAS UNDER EN "UTLÄNNING"

Jag läste i tidningen att misteln är fridlyst i Sverige så den är inte självklar till julfirandet om man nu vill hänga upp en och kunna pussas under den som traditionen bjuder..*
Då får man gå till blomsterhandeln och införskaffa sig en.Dom tar in från först och främst Danmark och Holland.
Här har vi aldrig haft den traditionen att hänga upp mistel i en dörröppning, men det finns säkert dom som har det..*
                                                        Bilden lånad på nätet**

Strålande fint väder med sol och lagom temperatur. Helst vill man bara vara ute. Och det var vi också under förmiddagen. När jag kom in med hundarna till fikat sen så var det bara att byta byxor, så smutsig jag var. Bamse for ju runt överallt och geggade ner sig. Snäll som han är sen så hoppade på mig i ren glädje när vi tränade inkallning..*L*..
Törstig blir man av allt rejsande...**

                                       

22 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du,,Klart jag njuter,speciellt nu när solen kikade fram,har varit till min bror och hjälpt honom lite i Casetillverkningen..Ser att sandlådan blivit en stor vattenskål,,kul tycker vovvarna..Haé Kram..

Åse sa...

Här inhandlas en mistel varje år, men jag visste inte att de var fridlysta ! Ha en fin fredagskväll ! Kramen

Siita sa...

Små barn o valpar är sej lika, geggar ner sej. Jag ska snart i väg o få mej lite käk. Får se om jag hinner skriva ett inlägg senare när jag landat hemma igen. Kram

Majken sa...

Vi har oxå haft ok väder idag.. men det är ju så otroligt blött i naturen att Zingo blev jättesmutsig... MEN det var ändå en härlig promenad :-)

Bamse tar efter Peppe & dricker där han dricker.. "allting som du gör, kan jag göra bättre..."

Ha en riktigt mysig fredag!
Kram

Veiken sa...

Oj, invadrarmistlar! Vad tycker SD om det? ;)
En jättefin bild på dina "minsta" Jag förstår att dom trivs! Kramar

Diana sa...

Jag trodde det var en amerikans tradition med mistel... Ett år hade vi en, men den blev lite ledsen... Haha, men det är ju svårt med vas när den hänger upp och ner. ;)

Annette sa...

Jag har också njutit av solen i dag.Tur att man är ledig också.Mistel har jag aldrig haft.Men man kanske skulle in för skaffa en.Och jag har passat på att pusta fönstren i dag.Skönt att ha det gjort.Det ska ju komma snö nu om det stämmer.Fina bilder på hundarna som du har tagit i går och idag.Tur att det finns vatten på så nära håll också.Ha en riktig skön mys fredag.Kram vännen

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, nån misteltradition har vi inte, lite synd ändå.
Så söta vovvarna är :)
Kram.

Semester & Mat sa...

Här har också solen visat sig idag, skönt att se den för den var efterlängtad efter dessa gråa dagar som varit.

Kram

Hörni sa...

Vi har aldrig haft en mistel, men det är en mysig grej tycker jag.
Skönt med sol och en massa härlig gegga. :)

Anonym sa...

Kväller,,Jo det är mest min ena bror som bygger dessa Cases,,men nu kom en beställning på 11 st till en skola i Tierp,så då hoppade min andra bror in,,jag brukar också hoppa in när det kör ihop sig,,dom 11 ska vara till förvaring av Laptopar tror jag..Haé Kram.

Yvonne sa...

Vi har också haft milt väder... Natti vännen och sov så gott... Kramen och pööösssen!

Anonym sa...

Mors,,Ja jag tror vi har något i generna,och är lite småhändiga..ligger nog lite i släkten..Haé Bra Kram.

Camilla sa...

Man kan väl pussas utan mistel ;)
Kram!

Browneyedgirl sa...

Skulle vara lite mysigt att ha en mistel, gissa om jag skulle stå under den i hopp om en puss eller 2 *hihih*
Kram och ha en härlig dag <3

Maria sa...

Ja du tänk om vi bott närmare varandra, det hade varit trevligt med kaffegäst mitt upp i allt packande.
Prata inte om smutsiga tassar trots att man torkar så finns de tassavtryck på golvet.
Hoppas tjuvarna håller sig borta från er, kommer dom blir dom nog motade av Peppe.
Ha en skön helg/kramizar

Anonym sa...

Jag tittar in och pussar Peppe under Misteln. Hoppas bara ine han förvandlas till en groda. Hua !! Ha det bra !

Fenixmonas sa...

Jag har en gammal mistel, konstgjord, som hängt med i säkert 40 år...det har pussats mycket under denna mistel! Kramiz

Carina Sjölund sa...

Någon mistel har vi aldrig haft.
Det går nog lika bra att pussas utan som med :)

Puss på nosen till snyggingarna♥
Kramen till dig vännen♥

Sussi sa...

Vi behöver inte sätta upp några mistlar här. Vi kan pussas ändå ;)

Spike är lika snäll han. Blir lite till sig ibland och glömmer bort sig och slänger upp tassarna på en. Inte skoj när det varit så lerigt som det varit. Det är många jackor och byxor som fått tvättats..

Kramisar

Anonym sa...

Hej du,,Ja ibland är man kompis med fru Fortuna,,ljusstaken är läcker..
Nu blir det en Tv kväll efter en dag med skitväder,,solen var framme ca 15 min på Em..Ha en fin lördagkväll.Kramen.

Diana sa...

Sv: haha, ja det är ju inte varje dag man är i Ullared så det brukar bli en del shoppat. Men inte så mycket som igår. :)