Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 13 november 2012

DET SKULLE HAN ALDRIG ERKÄNNA

Men jag vet och jag ser att gubben verkligen tycker om att sitta med Bamse i knä och mysa. Skulle jag säga nåt om det så blev det säkert ett nekande.Men ändå hör jag när Bamse går in i tv rummet och gubben sitter där.." nämen vem kommer här då, är du lite gosesjuk?" så går jag förbi dörr öppningen sitter han där med Bamse i knä. Likadant när jag är ute med Peppe och kommer hem,då har han Bamse i knä. Och visst är det mysigt och ha en  mjuk liten vovve i knä som verkligen gosar in sig.
Nu har jag ingen bild på dom när dom sitter och gosar,men jag ska försöka få till en..*L*..
Några som låg på golvet och gosade förut det var Peppe och Bamse...
En stund fick en lycklig Bamse hålla på innan Peppe reste sig. Vassa valptänder är lite väl jobbiga för länge..*
Nu ska jag fixa mig en stor mugg med kvällste och koppla av vid tvn, kanske tar jag mig en glass också..*
Ses....♥
                                        Bild lånad på nätet**

19 kommentarer :

Anonym sa...

Du får sätta dig i LG knä så kanske han kliar dig också bakom örat hehehehehehehehhe !!! Ha det bra !

Åse sa...

Så mysig bild på de två ! Som här när hund nr 2 flyttade in var inte husse så intresserad och tyckte att en hund räckte , vem är det som myser nu, jo då det är allt husse ! Kramen

Hörni sa...

Vad mysigt att Pepe låter Bamse gosa lite. Men jag håller med honom, de vassa tänderna som ska bitas hela tiden är nog den största nackdelen med en valp. :)

Klart din make tycker om Bamse. Vem älskar inte en gosig liten hundvalp. Min man är galen i Elsa och gullar med henne hela tiden. :D

Yvonne sa...

Dom är goa dina tre pågar! nattikram och PÖÖSS

Siita sa...

God morgon. Ja du får smyga o ta en bild på dom när dom gosar. Trevlig bild på vovvarna. Blåsigt o +7 här. Kram

Fenixmonas sa...

Vilken härligt fin bild på de två, ser ut att vara riktiga kompisar nu! Få se när du får fotat Bamse i knät på husse då...Klart det är gott att få gosa lite med en vovve! kramiz

Hanna sa...

Hihi, ja ta en smygbild. :-)

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Oj vad du kom isäng sent igår.Ha en bra dag! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, gos och nya i smyg :)
Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Gosa hundvalp, gosa hund de finaste som finns, en kärlek så tilltalande ♥♥♥♥

Vilken underbar bild på Peppe o Bamse :)

Kramiz

Disa E sa...

Jag tror Peppe myser lite i smyg men måste låtsas vara lite macho sen ;))
Söta ihop är dom i alla fall.
Kram!

Ama de casa sa...

Vilken härlig bild! :-)

Carina Sjölund sa...

Klart Bamse myser med husse så mycket han kan :)
Söt bild på snyggingarna♥
Kramen min vän♥♥

Anonym sa...

ja de är mysiga o gosiga med hoppas ni hade en skön kväll

Nett sa...

Ja han är nog kanske lika gosesjuk han som Bamse :) Maten, det blev en gratäng, av köttfärssås varvat med potatis. Kram

Camilla sa...

Hahaha, preciiis likadant med gubben här hemma, han vill gärna inte erkänna att han tycker Elvis är mysig, han säger nämligen alltid att småhundar är inget för honom! Men sen emellanåt så hör man honom säga att han allt är ganska charmig! :)
Vad härligt att Peppe och Bamse funkar så bra tillsammans!

kram

Veiken sa...

Bildbevis är inte att förakta! Då är det bara att erkänna om bilder visas! :) Det är alltid mysigt med gos! :) Kramar

Veiken sa...

Glömde: Isskulpturen fick stå och smälta till det inte var något kvar. Synd på så rara ärtor! Kram

Sanna sa...

Ja upp till bevis Mita och fota dem i ett mysigt ögonblick.

Fast varför vill han inte erkänna det?
Heregud det finns väl inget charmigare än när män leker med barn och djur och är ömma. :)

Fast säg inte det till mannen då blir de så malliga...hehe

Isglass är det här varje kväll och har fått pippi på detta.

Kramisar!