Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 10 november 2012

VILKEN ENERGI

Ja hade jag en bråkdel av Bamses energi skulle det vara bra. Han verkar vara outtröttlig,fast jag ska inte klaga,han sover gott på natten.Konstigt vore det väl annars..**
Idag har vi storstädat i vardagsrummet och det tar sin lilla tid med fönsterputsning och allt. Hela tiden har Bamse varit med, och överallt har han varit.Han fick en liten svacka efter lunchen men sen var det full fart igen. Peppe han ligger på sängen och bryr sig inte med ålderns rätt och förstånd.
Besök fick vi av Amanda och Ida med mamma och pappa. Dom skulle åka tåg till mormor och morfar som bor en bit utanför Örebro.Det tar bara en dryg halvtimme men är ju en rolig grej för barnen att åka tåg. Dom måste ändå hämtas med bil sista biten.
Men dom hade  missat tåget och nästa skulle gå först om en timme så då kom dom förbi och fikade så länge.Barnen åt pannkisar som farmor hade kvar.
Ja sen var det bara att fortsätta med städningen,men klart blev det och det är jädrigt skönt..*
Vädret har ju inte varit så muntert precis, men passat bra för inomhus jobb.
Nåja,med två hundar så är man ju ute ändå mellan  varven.
Ikväll blir det faktiskt rester att äta, tacopajen i går blev stor och rejäl så det räcker i kväll också. Perfekt tycker jag som slipper ställa mig vid spisen..*
Nu ska jag ägna mig en stund åt hundarna innan vi slår oss ner och äter och sen tittar på Så mycket bättre.
Ha en fin kväll♥



               
                                

      

17 kommentarer :

Yvonne :-) sa...

Då såg vi samma program.. Natti min vän sov så gott! nattakramen och Pöössen!

Aurora sa...

Inget städ här idag.Men jag har fått lite annat gjort. kram

Siita sa...

God morgon. Skönt att det är liv i lalla killen. Annars vore det något fel. Var o åt god mat igår i Linde. Gratis är gott. Kram

Camilla sa...

Missade så mycket bättre. Jag jobbade :(
Kram!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Hoppas att du klarade av projektet att ta dej till sängen.. Ha en bra söndag! Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Full fart =) Och vi ska snart vara vovve vakt en vecka. Längtar!
Kram vännen <3

Majken sa...

Låter som en mysig lördag trots det trista vädret...

Vad tyckte du om gårdagens program? Jag tyckte att det var riktigt bra faktiskt & jag tyckte att Uggla var super.. & Pugh så duktig han är på munspel :-)

Ha en fin söndag!
Kram

Diana sa...

Det programmet är underbart! Spelade in det och tittade på det inatt.
Kul med lite spontanbesök! Fast du skulle satt dem på vardagsrumsstädet, hehe.

ansepanse sa...

storstädning, här skulle det säkert behövas också men.... nej, det tar vi någon annan gång
en fin söndag till dig
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Ja det blev 4 pokaler denna gång,jag ville inte retuschera bort en av dom,,så Grattis...
Här är det en grådag så jag ställer mig vid spisen och sätter ihop något,,få se hur det blir..Se så ut med vovvarna nu,,du får kolla sen vad det blev..Kramen.

Anonym sa...

Ja klart dom vill ut nu,,jag fotade mina förberedande grepp,,nu står den i ugnen,,spännande att smaka ska det bli..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Gatlyktan kan inte lysa in i vår hall.Så lampan gör nytta.Ha en bra kväll! Kram!

Yvonne ♥ sa...

Gatlyktan kan inte lysa in i vår hall.Så lampan gör nytta.Ha en bra kväll! Kram!

Rigmor sa...

Tycker det verkar som om du har energi också...storstädning, och fönster...ja inte blev det det den här helgen kan jag ärligt säga!!
Kul när barnen tittar in sådär lite utan förvarning, och tur att man har lite rester i kylen...
Här har det gått i ett i helgen. Blev en långpromenad med prinsessan igårkväll, efter allt vi ätit under dagen i Julita (se min blogg...). Men eftersom vi bor på landet och det är kolmörkt, så tog vi bilen till Sköllersta, parkerade vid "korven" och gick sen runt hela samhället!! Under tiden fick jag höra om allt som rör sej i huvudet på en snart artonårig tjej..!! Så trevligt!!
Ha en skön söndagskväll vännen!!
Kram kram

ansepanse sa...

Sv: tack :) då önskar jag dig en trevlig söndagskväll
kramar

Nett sa...

Ja tänk om man hade lite av den energin :) Själv har jag inte haft energi alls idag, trött som bara den. En natt kvar att arbeta. Kram

Anonym sa...

Kväller,,Bild ute nu,,jädrar så gott det blev,,den rätten sätter jag upp på min 10 i topp lista..Haé Kramen.