Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 11 november 2012

ELÄNDIGA HOSTA

En konstig hosta jag har, det kan gå ett par timmar och jag hostar ingenting. Sen börjar det,och då får jag hålla på och hosta ett bra tag. På natten är det likadant, och Bamse studsar upp och slickar mig i ansiktet och undrar vad matte håller på med. Mycket baciller i omlopp nu. Yngste sonen,Amanda o Idas pappa har ögonfluss och är genomförkyld. Han såg bedrövlig ut när han var här i går..**
Vädret är ingen höjdare, grått och regndisigt hela dan. Redan vid tretiden började det skymma, och nu blåser det hör jag.
Jisses vad jag klagar märker jag..*  fast annars är det rätt mysigt, man sitter med tända ljus när man äter och fikar.
Vad blev det för mat i dag då? Ja inget märkvärdigt alls, men väldigt gott....*
Kassler och gräddig potatisgratäng, ser det lite ut på tallriken? Jag brukar aldrig ta så mycket mat,hellre då så tar jag två hårda mackor till.
Förut på eftermiddagen så tog jag ut hundarna för lite godissök,men då började det regna och Peppe gillar inte regn så han ville in igen. Bamse däremot han bryr sig inte utan kilar kvickt omkring och fortsätter leta.
Bättre då att gå in och fika tyckte Peppe med ett tuggben. Sen när han var klar med det så låg han och suktade efter Bamses..**
Han ser lite purken ut, tycker väl att varför ska Bamse hålla på och läskas med sitt ben så länge...
Och Bamse ligger precis nedanför sängen lite retsamt.Dom är precis som barnungar,
Nu ska vi ge oss ut i mörkret Peppe och jag för kvällsrundan, inget lockande precis,men jag tror det har slutat regna.
Gubben kan umgås med dammsugaren under tiden, den behöver nästan stå framme när det är sånt här väder.
Ha en fin kväll..♥

Sending you hugs to keep you warm this winter

17 kommentarer :

Anonym sa...

Kväller,,Ja fasiken så saftigt och gott det blev,,Siita blev inspirerad och gjorde en likadan,,gott skrev hon,,Vovvarna ser för goa ut,,Bamse som ligger och håller fast sitt tuggben..Jaha så gubben ska bli kamrat med snabeldraken,han har otur han..Haé Kramen.

Sussi sa...

Låter som om dom kommer bättre överrens nu. Eller att Peppe kommer bättre överrens med Bamse kanske..

Det du äter är väl vad man borde äta. Jag tar alltid för mycket på tallriken. Därav dom extrakilona man bär på med ;)

Kramisar

Annette sa...

Hejsan i stugan!Jösses vilken energi du har haft.Skulle behövas här hemma.Fast jag har ju jobbat i helgen då hinner man inte så mycket.Men jag ska väl försöka komma i gång jag också.Här har gubben gjort ett försök att få ut tjejerna i dag.Men Tira ville inte vara ute i detta grisväder.Blåser här också som bara den.Men det blir visst fint väder i morgon.Roligt att det går bättre med hundarna nu.Här blev det pannbiff i kväll det är också mumma.Kram

Maria sa...

Vad söt han är där han ligger å gnager, tror ja det att Peppe vill ha benet. Han är ju äldst, kanske lite avundsjuk.
Vilken go mat ni ätit, jag har mumsat på hamburgare å bröd nere hos mamma.
Ha de så mysigt/kramen

Diana sa...

Usch vad trist med hostan! Och vad ska man göra åt det? De säger ju att hostmeidcin bara är humbug...

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA Jag kan inte låta bli att skratta åt hundarna och dig ! HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA !!! Ha det bra !

Sanna sa...

Så där har min man också hostat ett tag nu och så blev han bra men började om igen i fredagskväll, Han fick kontakt med lasarettet där han låg inne för 14 dagar sedan och de hade nu fått se att hans halsprov visade andra bakterier som behöver behandlas med antibiotika.
Så det var snabbt inringt till apoteket och nu käkar han medicinen är är redan bättre från hostan.
Kolla upp dig och slipp gå och dra på något som besvärar dig. Det kanske räcker med hostmedicin på recept och finns ju en del med lite styrka i också.

Krya på dig!
Kram/S

Åse sa...

Usch krya på den envisa hostan ! Söta är de , de där två fyrbenta ! Kram

Yvonne sa...

Badda ögonen med kamomillte..Dags att tippa i säng så... natti vännen och sov så gott! Nattikram!

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fina Frun sa...

Det lät inget bra med den där hostan. Hoppas den ger med sig inom ett par dagar, annars får du väl kolla dig hos farbror doktorn. Kram!

Siita sa...

God morgon. Ja du vädret kan man bli tokig på. Gör Hebbes köttfärslimpa den var jättegod. Om lite drygt en timme så åker jag på träffen, måste tanka oxå. Kramar

Browneyedgirl sa...

Mums vad gott =) Har inte ätit ordentlig mat på 6 dagar snart. Jo lite men saknar en smakrik middag =) Hoppas du mår fint och hostan snart försvinner. Kramen

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Hoppas att du har fått sova utan att hosta!Ha en bra dag vännen. PÖÖSS och Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Hoppas den retsamma hostan försvinner snart.
Kram.

Sanna sa...

Lika envis hosta idag?

Kramisar/S

Äppelblom sa...

En liten måndagshälsning, så du ser att jag tittat in.
Må så gott och kram!