Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 19 november 2012

STORT OCH SVART BLÅMÄRKE...

Aldrig har jag då haft så stort eller svart "blåmärke"  jag får kalla det svartmärke i stället. Inte undra på att det gör så ont om jag sätter mig lite fel eller om jag lägger mig på rygg. Det blev ju så efter vurpan nerför trappan när det var halt. Men trots det onda är jag ändå glad att inget blev brutet. Jag tänker inte visa märket eftersom det sitter på ena skinkan och upp mot ländryggen,och man kan ju inte göra en "nakenchock" på bloggen..*L*....
Idag har det varit mest soligt faktiskt,fast lite kyliga vindar,och i morse  var det halkigt att gå på vissa ställen.
Ute rätt mycket har vi varit, lite koppelträning med Bamse, sen godissök. Sonen Peter kom på lunchbesök, alltid trevligt och se sina barn.
Efter att vi varit ute så somnade Bamse och jag passade på att gå ner i tvättstugan. En stor hög med tvätt som skulle vikas in,och en del skulle strykas. Men jag hann med allt innan Bamse vaknade och det var full fart igen.
Han är rackarns så snabb Bamse när man vänder ryggen till. Man kommer åt bättre om man kliver in i diskmaskinen..*L*...
Inte lätt att få skärpa på bilderna med två ivriga hundar som inte är still mycket i godissöket...*
Men matte, var ligger godisen?
Asch,jag tar väl en tugga av trädet i stället..**
Ja det var dagens bombning med vovvs bilder,  dags nu att fixa lite mat, magen knorrar,och ikväll blir det tonfiskpaj. Pajskalet gjorde jag på förmiddagen och ställde i frysen,så nu är det bara att fylla det.
Haa de.....♥

23 kommentarer :

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hahahaha ... det är ett litet busfrö du har skaffat dig :)

Härliga bilder på dom!

Carina Sjölund sa...

Klart man måste inspektera om det finns några matrester på tallrikarna, som ligger i maskinen :)
Busfröt där♥
Kramen vännen♥

Ama de casa sa...

FYYYY vad orättvist! Jag har ingen diskmaskin - och du har TVÅ? (Säkert tre om inte Peppe varit så väluppfostrad... ;-) )

Semester & Mat sa...

Haha, vilken härlig bild med diskmaskinen!
Annars har man ju sett hundar på ställer upp frambenen på luckan, men Bamse nöjde sig inte med det ;)

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

haha ja de är då för mysiga när de ska in i diskmaskin:) de e som att få små barn när man får valp du, fullt ös hela tiden, man får göra nytta under middagssovadet..hihi. Underbar bild på dina killar på sista bilden.

kramiz

Yvonne :-) sa...

Men vännen ,det gör ont bara jag tänker på hur ont du har i ryggen.Jag har två fördiskare här.Bamse är otroligt söt! Nattikram och pööss!

Anonym sa...

Kväller,,Jaha du drattade på ändan,,det var lite dumt..Hoppsan du har fått diskhjälp ser jag,tar Bamse det undre facket och Peppe det övre,,eller??..Kul bilder i alla fall..Haé Kram.

Annette sa...

Aj det gör säkert ont efter denna vurpa som du gjorde.Skönt att du inte bröt nått i alla fall.Min svärfar som är snart 80.Vurpade på deras trappa för några dagar sedan.Han är också öm i baken.Men det gick bra som tur var.Jag ser att du har disk hjälp.Han är inte så stor än.Så han kan ju bara kliva in.Kram vännen

Margit sa...

Pjdå, förstår att du ramlat och slagit dej ordentligt!! Tur att du inte bröt nåt ben!!!
Jg trodde att det var en "bluffbild"..med hunden i diskmaskinen..men är det på riktigt!!???
Kram!!!

Majken sa...

Du får lägga ut precis hur många kort du vill. De är sååå fina dina grabbar :-)

Vilken tur att du inte brutit dig.. Men rackarns vilket blåmärke.. Ja jag tror ju på ditt ord :-)¨DU hade TUR när du vurpade :-)

Hoppas du får sova gott!
God natt!
Kram

Siita sa...

God morgon. Vet hur det känns o ser ut efter min vurpa förra sommaren. Jag visste inte hur jag skulle sitta lr stå. Trevliga bilder på vovsen, särskilt den på Bamse i disktagen. Ha det gött. Kramar

Fenixmonas sa...

Härliga bilder! Imponerande att du hinner att fota det där lilla busfröet...Så bra att han hjälper dig med disken...hehehe...Kramiz

åse sa...

Tur du såg honom, inte stängde luckan och startade maskinen ;-)

Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja jag kunde tro att dom diskar på olika nivåer..
Oki,då kan man söga att du är lite färgad nu...Haé Kram.

Anonym sa...

Tittar in !

Yvonne ♥ sa...

Godförmiddag! Du borde gå och kolla ditt blå/svartmärke! Jag Slog ju ändan i klinkergolvet för ett år sen och det upptäckte massören nu.Det är därför jag har fått ont i ryggen.Såå gå till en massör iaf..... Stor kram!

ansepanse sa...

hahahaha - riktigt så där långt in i diskmaskinen har aldrig Nemo och Sluggo varit, de har bara stått på luckan
kramar

Anonym sa...

Hej du färgglade..Ja jag gillar BZN..
Här är det skitväder,regnade lite på Fm..Ser ingen ljusning..Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: en fin dag till dig också
kramar

Nett sa...

Vilken bra hjälpreda du har fått där i diskmaskinen :) Han ser så lekfull ut. Kram

Rigmor sa...

Trappor och altangolv är förrädiska när det är halt...tur att du inte bröt någonting!! Såg att de haft fullt upp på akuten i går morse också...
Vilka sötnosar du har på bild!! Ser ut som att du inte behöver använda diskmaskinen heller...det är liksom redan fixat!! Måste vara som rena lunchbuffén...
Ha en fortsatt skön tisdag, synd att gårdagens väder inte höll i sej...!!
Kram kram

syren sa...

Underbara bilder på båda din fina hundar.Trist med blåmärken för det gör ju så ont att sitta. kram

Yvonne sa...

gokväller.Tråkigt att du skulle slå dej i trappan.Så bra att du går till massör och får hjälp...Var rädd om dej vännen.Kram!