Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 9 november 2012

TVÅ ÅRSTIDER

Jag tror vi kommer gå emot att ha enbart två årstider. En vit och en grön vinter..**
Men idag har det varit ok med vädret. Strålande sol fram till eftermiddagen. Temperaturen har legat runt nollan så frosten i skuggan har inte gått bort nånting under dan. Men sånt här gillar jag, inget geggigt och smutsigt. Hundarna har varit ute och fått sin aktivering, Bamse fick sin promenad runt kvarteret iklädd sitt täcke. Jag som är van med korthåriga hundar som fryser lätt, tyckte att inte ska väl lille Bamse frysa..**
Fast jag tror inte Bamse fryser i första taget,han är ju väldigt aktiv och rör sig hela tiden...
Peppe står och tittar på mig,han har sett klotången och förstår vad som väntar, men han är ju van så det är inga problem även om det inte är det roligaste han vet..*
Den här lille mannen klipper jag klorna på när han är trött.

                                              

Idag har det varit ett besök till tandläkaren, men inte för att laga plomben som jag bet sönder utan det var undersökning. Det var en kallelse som jag fått tidigare och det fanns ingen tid där att göra nån lagning utan det blir i December först, så fullbokade är dom. Men jag hade inga hål i alla fall så det var ju bra trots allt.
På väg hem så köpte jag färska bagels till fikat, jag blev så sugen på det.....

Ikväll blir det Tacopaj med tillbehör, pajskalet står i frysen klart att fyllas, så det går fort och lätt att göra eftersom köttfärsfyllningen hade jag fryst in tidigare när det blev mycket över.
Något gott vin att sippa på så är kvällen fulländad och man  somnar gott vid tvn..*L*..
Snusar gott det gör vovvsingarna just nu. Bamse ligger i sin korg vid mina fötter och Peppe ligger på sängen och snarkar,mysigt och fridfullt...**
Ha en fin kväll..♥

                             

20 kommentarer :

Siita sa...

Katten snarka nyss, men han blev utsläppt. Kram

Yvonne :-) sa...

Tror inte att Bamse fryser i första taget,han är ju klädd i päls.Kan vara svårt att städa med en liten "hjälpare"omkring sig.Ha en bra myskväll! Kram!

Sanna sa...

Visst är det rogivande att höra hundarna sova. Det ger mig en lätt dåsighet det också och jag kan nästan sitta och somna rätt upp och ner. :)

Vilka bakelser...whooow och det skulle ha suttit fint till kaffet här.
Fast jag ska hålla igen lite nu.

Trevlig helg men alla din två som fyrbenta vänner.
/Kram

Åse sa...

Söt är han i sitt täcke Bamse , här blev det oxå tacos fast inte som paj och snart zzzzzzzzz i soffan ! Kramen

Yvonne sa...

Nu är det dags att natta sig.Sov så gott vännen.Nattakram och Pööss!

Majken sa...

Tacopaj är inte dumt alls :-)

Här klipper vi Zingos klor i team ;-) Maken klipper & jag matar med frolic :-D Det går finemang...

Hoppas du haft en mysig kväll!
Kram

Anonym sa...

Kväller,,Klart att du inte hinner med,nu när du är småhundsförälder..Men Grattis till segern..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Gud så fin han är på det kortet lille Bamse! Min lille Cesare gillar när det är lite kallare, han är inte förtjust i värme. Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott! Ha en bra lördag! Morgonkram!

Paula´z Blogg sa...

Godmorgon!
Hoppas att du sovit gott!

Ha en bra lördag!

Kram

Maria sa...

Kanske bra att vänja honom med täcke när han e liten. Klippa klor är inte någon höjdare tycker Kajsa å inte jag heller, hon har så många svarta, svårt att se pulpan.
Ha en skön helg/kramen

Anonym sa...

Tror det blir för varmt med täcke :)

Bagels o vad gott

HA en skön helg nu

Rigmor sa...

God förmiddagen vännen! Men gud vilken blick han har Bamse...snacka om cockerspanielögon där!!
Du har nog rätt...vi har tappat några årstider, och fel sådana också!! Jag vill inte ha vinter, de andra tre kan vi behålla...och detta slask är ju för bedrövligt... t.o.m. de små kattdamerna drar in skit, de få gånger de går utanför ytterdörren...fullt med små tassar överallt på det mörka golvet (hur f-n tänkte jag där...ett ganska mörkt trägolv när man bor på landet...?!)som man ska försöka torka stup i ett...
Men gud så gott med bagels, och gud så länge sen det var jag åt det!!
Nu stundar en liten tur till Julita julmarknad, med äldsta barnbarnet. Hon vet inte vad hon ger sej in på säger mannen i huset och suckar tungt...
Ha en riktigt fin helg vännen!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Kloklippning brukar inte vara så populärt här heller. Men Izor ligger snällt medans husse klipper :)

Kan tänka mig att Bamse är riktigt sömnig på kvällarna. Tänk om vi skulle aktivera och busa som vovsarna gör. Tror inte vi skulle fixa det :)
Kramen goa vännen♥

Snusan sa...

Låter gott med paj.
Ja tandläkaren är ingen billig sak att gå till, dom borde vara med i sjukvårds systemet tycker man.
Trevlig helg

ansepanse sa...

jag tror nu inte att Bamse fryser i första taget :) det får nog bli kallare först :)
tur att du inte har tandvärk då eftersom du får vänta så länge med att få hjälp
kramar

Disa E sa...

Dom är ju så underbart söta båda 2.
Såg smarrigt ut med bröden där.

ha en skön lördag.
Kram

Nett sa...

Nog är det säkert så, en grön och en vit vinter. Än har vi grön vinter, vi har inte fått snö ännu. Det är jag glad för iofs. Kram

Yvonne ♥ sa...

Vet jag inte om min bil är en hona eller hane.Den är smidig att prkera med och är inte dyr i drift..Jag fixade skylten i datorn.Ha en fin TV kväll!! Kram!

Malin sa...

Underbara bilder och jag som är "lite" partisk tycker ju Bamse bara är FÖR söt. Förlåt Peppe, du är oxå jättefin!
En cocker fryser inte i första laget men jag är som du, hellre ett litet täcke än att oroa sig ;-)
Kram