Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 16 november 2012

RATTMUFF PÅ

Jag har tänkt länge att jag skulle köpa en rattmuff. Men gubben sa tidigare att han hade köpt en på Rejmes men den passade inte trots att den var till volvo. Sen har det inte blivit av,och jag har frusit om händerna och haft vantar på mig dom gånger som det varit kallt. Nu är det inte ofta kanske det blir så kallt,men det är ändå gosigt och skönt. Och i dag när jag hade varit på apoteket vid Maxi så gick jag in där och köpte lite fikabröd. På väg till kassorna så passerade jag biltillbehören och fick syn på massor av rattmuffar som hängde. På ren chansning så tog jag en,inga storlekar stod det,men förhoppningsvis så kanske den skulle passa. När jag kom hem så hade jag lite jobb med att trä på den,men skam den som ger sig för lätt,och till sist så satt den där med hjälp av knäna också. Man skulle behövt haft fyra händer..**
Den här färgen tog jag, men först tänkte jag ta en rosa, jag tänkte på Amanda och Ida som älskar den färgen,och visst är rosa piffigt. ,Men om gubben skulle ta min bil nån gång kanske det inte är så kul med tjejigt rosa rattmuff...**
Dags att börja med maten,gubben har inte kommit hem än. Han och en annan snubbe skulle åka och hämta en föl märr utanför Katrineholm och hon ville visst inte kliva in i hästkärran så det tog sin tid innan det lyckades.
Maten,ja det blir ugnsstekt ytterfilé och hasselbackspotatis med beasås,mumsigt..*
Men först ska jag svabba av golvet i hallen,gud vad smutsigt det blir. Hundarna blir rätt lortiga när dom springer runt på gräsmattan.
Ha en fin kväll...♥

Eftermiddagens bilder tagit med mobilen, det gäller att vara snabb för att hinna ta en bild på Bamse..en godis kan få honom att stanna upp ett ögonblick..*L*..

17 kommentarer :

Ama de casa sa...

Klart du skulle ha tagit den rosa - då kanske gubben gav tusan i att knycka din bil! ;-)

Rigmor sa...

Hahaha...tycker gott du kunde ha tagit den rosa!! Skulle sen vilja se din man smyga ur bilen...!!
Fina bilder på dina fyrbenta vänner, man ser vem som det är lättast att få skärpa på...han är för ståtlig den stora killen!!
Nu har jag tagit helg, men lusten att fixa mat har jag liksom tappat bort, så det blev pizza lite snabbt och enkelt. Efteråt känner man sej ganska onyttig, och dessutom står det mej upp i halsen efter bara ett par tuggor.
Ha en fin kväll vännen!!
Kram kram

Mita sa...

Får önska dig en skön och trevlig helg!

ansepanse sa...

jag skulle tagit den rosa :) jo, nog vet jag också hur lortiga golven blir av två vovvar som springer ut och in
kramar och en fin fredagskväll till dig

Anonym sa...

Oj,,sänder en tanke till gubben,huvá för en rosa muff..
Vovvarna ser ut att vara på alerten..
Haé Kram.

Yvonne sa...

jag hade tagit en rosa!!Jag har också två som lortar ner...Undrar vad grannen säger om gubben din blåser in löven till dom.Kram!

Hörni sa...

Rosa som är så fint! ;)

Sötbamse och fina Pepe! De är underbara båda två. :)

Yvonne sa...

Natti vännen och sov så gott! Kramen och Pööössssen!

Siita sa...

God morgon. En sådan lurvig sak fast röd hade jag när jag väntade Ingela. Hade en grön mammaklänning med en röd rand på magen. Nu har jag en annan sort som sitter på året om. Den kyler på sommaren o värmer på vintern. Den är svart. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! ha en bra söndag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Här åkte rattmuffen på vid första köldknäppen! De måste nog vara lite trånga för att sitta stadigt på ratten tror jag. Kramiz

Malin sa...

Mysigt med rattmuff, det har inte jag tänkt på, det borde vi oxå skaffa! Jag är alltid drusen så här års men jag tror vi ska ha en rosa ;-)
Kram

Åse sa...

Snällt mot "gubben" att du inte köpte en rosa. De är fina de där två fyrbenta godingarna! Ha en fin lördag . Kram

Semester & Mat sa...

Ja på Ica maxi kan man verkligen hitta allt möjligt, är det därför det är så roligt att gå in just där för att handla mjölk ;)

Kram

Nett sa...

Så gott med rattmuff, det har jag med haft i bilen (inte i år) fast jag har ju stickat min. Kanske skulle fixa till en ny igen :) Kram

Camilla sa...

Du kan väl fixa flera...i olika färger ;)
Sv: Det där var inte min riktiga man. Nä...det där är min jobbarkompis. Vi var bara man och hustru i leken :)
Kram!

Krönikören sa...

Hej! Såg din kommentar hos fina Susannep och måste förstås genast berätta ;) Här kan du se var boken kan köpas och till vilket pris: http://metrobloggen.se/antligenmandag/2012/11/12/kluriga-klara-kan-sjalv/

Vilka fina hundar - och fotona! Djur kan vara attans svåra att fota, men du lyckades!

Bajskaffe? Nej tack!

Ha en fin helg!