Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 15 mars 2012

ATT TA SITT LIV

Det var vad en person gjorde i går eftermiddag genom att hoppa från Svampen. Jag ser Svampen rakt fram från mitt sovrumsfönster, Örebros stolta och välbesökta turistmål bär idag en mörk skugga över sig.
Fruktansvärt för dom anhöriga,och för dom fritidsbarn som tydligen såg det tragiska. Vad bär dom med sig för syn på näthinnan resten av livet. Nu fick dom  hjälp av en krisgrupp att bearbeta det hemska dom sett på en gång.
Det är inte första gången det händer,och det är inte alla gånger det skrivs ut i tidningen heller pga att det är självmord. Säkerheten har förbättrats men tydligen inte tillräckligt. Nu ska dom gå igenom och se över ytterligare. Eftersom Svampen är en kulturbyggnad är det lite knepigt att göra för stora ingrepp på utseendet. Men herregud nog måste dom väl ändå kunna göra nånting för att inte sånt här ska kunna hända.
..
Torsdag kväll är det så det betyder The River om en timme, någon snarkar gott bakom min rygg och det är inte gubben,så vem kan det vara då??

Peppe såklart....♥
                         

16 kommentarer :

Yvonne sa...

Måste vara hemskt för dom som såg när personen hoppade....Jag tror att det är du som snarkar:-) Natti på dej och Pööss!!

Anonym sa...

Usch så tragiskt,,sorgligt när en människa ser detta som den enda utvägen..hoppas de som såg när det hände,inte får några men framöver.Ja nu när dagarna blir längre och ljusare,,då blit man lite mer Piggelin..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är så tragiskt när människor känner sig tvingade att avsluta sina liv på sådant sätt!

Finns det verkligen ingen som tar sig tid att lyssna på vad dem har att säga?

Siita sa...

God morgon. Den som hoppade blev det väl bara sörja av. Jag som inte ens vågar gå fram till kanten o luta mej ut o titta. Här snarkar vi ikapp. Kram

Disa E sa...

Lite egoistiskt att göra sånt när barn ser på. Hemska tanke på hur det ska fastna för dom på näthinnan. Men mysigt med snarkningarna :o) Dom låter ju så härligt!
Ha en go fredag.
krampåregumman.

Fenixmonas sa...

Fruktansvärt för dessa barn! Den som hoppade har ju inga sådana tankar kvar givetvis...men det borde ju inte gå att ta sig ut och hoppa! Kramiz

Stattinskan sa...

Det är tragiskt för alla parter - familj, personen som inte såg någon annan utväg, barnen ... Ja, det går nog inte att föreställa sig hur ont själen gör för att ta ett sådant drastiskt beslut

Aurora sa...

Stackars alla inblandade. Barnen blev ju indragna i det. Hoppas de glömmer fort. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har kunnat sova ,du såg ju en spännande film.. Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Sånt där gör så ont ända in i själen.
Kram.

biggan sa...

sååå sorgligt, jag ryser, klart dom måste kunna göra någonting åt det, sånt ska inte kunna hända bara. kram biggan

Nett sa...

Usch, nog för att man vill ta sitt liv men att göra det inför andra *hua* Men det är väl inget de tänker på när de väl gör det. Kram

Mia systeryster sa...

tackars barn som bevittnade nåt sånt! Tragiskt att folk kan må så dåligt så att de tar ett sånt beslut att avsluta sitt liv!
Kam

Malin sa...

Hemskt för dom barnen, och så klart vuxna som tvingades bevittna det! Tänk att människor mår SÅ dåligt att dom väljer att avsluta sitt liv. Fruktansvärt!
Kram

Marre sa...

Fruktansvärt och hemskt för den som gör detta beslutet. Många mår väldigt dåligt, men att välja ett sånt drastiskt steg måste ha varit väldigt tungt. Och fy attan för den som sett denne utföra det, ryser.

Mins själv när jag såg en kille kasta sig framför tunnelbanan och det glöms här aldrig!

Kramiz

Mickan, Gravid v. 38 sa...

Men herregud! :O Det har jag missat helt. Fy sjutton vad hemskt.

Visst är vagnen fin! :) Ja, Brio verkar också bra. :) Funderade lite på en sån också faktiskt, men det blev denna och jag tror vi blir nöjda.

Kramar